نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه اجرای مواد ۳۸ و ۴۷ قانون تأمین اجتماعی توسط سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان

5 606

حسابداراپ

 نامه دادیار پیگیری پرونده های خاص دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص مواد ۳۸ و ۴۷ قانون تأمین اجتماعی توسط بازرسان سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان منتشرشد.

بند ۴ نامه دادستانی :
 بطور کلی فاکتورهای خرید کالا غیر مشمول میباشد.
 فاکتورهای خدمات دارای شناسه ملی یا کد کارگاهی غیر مشمول برای خدمات گیرنده میباشد و بعهده کارگاهی است که فاکتور را ارائه کرده .

 

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. منصور می گوید

    کجای قانون وظیفه دریافت کدکارگاه را به کارفرما واگذار کرده است؟ در کجای قانون وقتی از کارگاه ثابت مانند تراشکاری خدمات دریافت میکنید حتما باید کدکارگاه مطالبه کرد؟ خود تامین اجتماعی از کدملی و شناسه ملی باید پیگیری کند. ما که فاکتور خرید دریافت میکنیم. طرف کارگاه برای خودش زده و داره تنها کار میکنه یا کارگاه خانوادگیه. نیاز به ارسال لیست بیمه نداره. چرا باید مشمول حق بیمه بشود؟

  2. منصور می گوید

    چرا در خصوص مواردی که مثلا یک هزینه نصب جزئی دارد و اجاره ماهیانه دارد باز هم ۷.۷۸ مشمول میکنند؟ داربست فلزی رو ما یکسال اجاره کردیم. هزینه نصب ۰.۰۱% شده ولی با اینکه تفکیک هم شده (حتی اگر هم نشده باشد) چرا باید ضریب یکسان بگیرد. حتی در هیئت تجدیدنظر هم (که همه از اعضای ذینفع و تامین اجتماعی هستند) پذیرفته نمی شود

  3. شفقی می گوید

    از بند ۴ نامه بر چه اساسی استنباط شده که “فاکتورهای خدمات دارای شناسه ملی یا کد کارگاهی غیر مشمول میباشد”
    در بند چهار امده فاکتورهای خدمات از کارگاه های ثابت دارای شناسه ملی یا کد کارگاهی در کاربرگ شماره ۳ درج گردد
    کاربرگ شماره سه مخصوص اطلاعات پیمان بوده و در اون محاسبات مربوط به بیمه پیمان به تفکیک پیمانهای صرفا دستمزدی، و دستمزد و مصالح درج میشه

  4. manager می گوید

    غیرمشمول برای خدمات گیرنده هست و مصوب شده براساس کدکارگاه ، موضوع پرداخت حق بیمه درقالب لیست کارگاه پیگیری شود

  5. شفقی می گوید

    از بند ۴ این نامه به هیچ عنوان “فاکتورهای خدمات دارای شناسه ملی یا کد کارگاهی غیر مشمول میباشد.” استنباط نمی گردد چه برای خدمات دهنده چه برای خدمات گیرنده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.