نرم افزارحسابداری صدگان

شرط محل کسب برای صدور و تمدید کارت بازرگانی حذف شد؟

2 310

حسابداراپ

 شرط محل کسب از ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات حذف و  ارائه محل فعالیت مندرج در شناسه (کد یکتای درگاه ملی مجوزها) جایگزین آن گردید.

با مصوبه هیات وزیران و ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، شرط ارائه سند محل کسب با کاربری غیر‌مسکونی برای دریافت یا تمدید کارت بازرگانی حذف شد.

 الزام به ارائه سند محل کسب با کاربری غیرمسکونی که یکی از شروط اصلی دریافت و تمدید کارت بازرگانی بود و فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌و‌کار را در تنگنا قرار داده بود، حذف شد.
بر اساس مصوبه هیات وزیران، جزء (۳-۱-۲) ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات که به «ارائه محل فعالیت مندرج در شناسه (کد) یکتای درگاه ملی مجوزها» اشاره دارد، حذف شده ‌است.

پندار سیستم

هومن حاجی‌پور قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران، با اشاره به اینکه الزام به ارائه سند محل کسب که کاربری غیرمسکونی داشته باشد، به یکی از چالش‌های اصلی فعالان اقتصادی در دریافت و تمدید کارت بازرگانی تبدیل شده بود، تصریح کرد با حذف این تبصره از ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، بخش عمده‌ای از فرآیند شروع به کسب‌و‌کار فعالان اقتصادی تسهیل می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر، حذف الزام به ارائه سند تک‌برگ برای دریافت و تمدید کارت بازرگانی در دستورکار اتاق تهران قرار گرفته بود و طی مکاتبات متعدد، دلایل و مستندات اتاق تهران مبنی بر اخلال در فرآیند کسب‌و‌کار بنگاه‌ها از محل این تبصره از قانون، به وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت ارائه شد، تصریح کرد که این مطالبه طی ۳ مرتبه در جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران مورد نقد و تبادل‌نظر قرار گرفت و پیشنهاد حذف الزام سند محل کسب از سوی اتاق تهران مطرح شد.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. طاهر می گوید

    ای کاش منشی قبل از اینکه مصوبه را تصویب کنند چک می کردند ، وزرا و الباقی که آیین نامه را که تصویب نامه ۲۴۳۱۹۹ / ت ۶۰۸۹۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ می باشد
    نه تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    خیلی بده این نوع اشتباه از هیات وزیران و دبیر خانه

  2. manager می گوید

    دقیقا درست فرمودید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.