نرم افزارحسابداری صدگان

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از اول دی ماه ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی هستند

0 596

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان زنجان گفت: نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید، از تمام ظرفیت قانونی خود برای حل و فصل مسایل مالیاتی فعالان اقثصادی کشور بهره می‌گیرد.

پندار سیستم

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سید محمد هادی سبحانیان در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان زنجان که با حضور خاندوزی وزیر امور قتصادی و دارایی و جمعی از فعالان اقتصادی این استان پیرامون مهمترین مسایل اقتصادی و مالیاتی برگزار گردید، گفت: نظام مالیاتی در دوره تحول جدید از تمام ظرفیت قانونی خود برای حل مسایل مالیاتی فعالان اقثصادی بهره می‌گیرد.
سبحانیان در این نشست، به شرایط بهره‌مندی از معافیت صادرات رفع تعهد ارزی اشاره کرد و گفت: صادرکنندگانی که به موقع رفع تعهد کنند، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.
وی افزود: طبق مصوبات قانونی، این معافیت‌ها و ضرایب تعیین شده صرفا به صادرکنندگانی مربوط می‌شود که در مهلت ۶ ماهه تعهد ارزی خود را رفع می‌کنند و چنانچه رفع تعهد به دوران تمدید مهلت رفع تعهدات ارزی مربوط شود، مشمول معافیت‌ها نخواهد شد.
معاون وزیر اقتصاد در ادامه به تکالیف سازمان در خصوص استرداد یک ماهه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و افزود: تحقق این موضوع منوط به ثبت صورتحساب الکترونیکی خرید و فروش در سامانه مودیان است.
سبحانیان تصریح کرد: کاهش زمان استرداد مالیات بر ارزش افزوده مستلزم ثبت اطلاعات صورتحساب الکترونیکی خرید و فروش سریع توسط شرکتها است. در این صورت، میزان مالیات توسط سامانه محاسبه و در سریعترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به ظرفیت ایجاد شده درخصوص اعلام نظر ذینفعان و صاحبنظران درخصوص بخشنامه‌های مالیاتی در حال تدوین پرداخت و گفت: قبل از تدوین نهایی تمام بخشنامه‌های مالیاتی، از طریق سامانه پیش نویس مقررات سازمان، فرصت ۱۰ روزه دراختیار ذینفعان و صاحبنظران برای بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های آنها قرار می دهیم.
سبحانیان در نشست با فعالان اقتصادی استان زنجان به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ابتدای دی ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از اول دی ماه ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی هستند.
وی تاکید کرد: بر اساس لایحه تسهیل تکالیف مودیان برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند از ابتدای دی ماه سال جاری نسبت به انجام تکالیف خود و صدور صورت حساب الکترونیکی وفق احکام این قانون اقدام نمایند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.