نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط بیمه‌ زنان خانه‌دار و دختران

0 331

حسابداراپ

زنان خانه‌دار و نیز دخترانی که در رده سنی بین ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام قرار دارند، حتی بدون سابقه قبلی بیمه‌ای می‌توانند از حمایت‌های تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.
شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است. افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

نرخ پرداخت حق‌بیمه، انتخابی و ١٢، ١۴ یا ١٨ درصد دستمزد یا درآمد ماهانه انتخابی فرد متقاضی است.

زنان خانه‌دار و دختران تحت پوشش خدمات درمانی به تبع بیمه‌پردازی همسر یا والدین، می‌توانند کماکان از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز استفاده کنند.

پندار سیستم

دریافت مستمری همسر مرحوم، مانع بیمه‌پردازی جداگانه زنان خانه‌دار نیست. این افراد پس از رسیدن به شرایط بازنشستگی، هم مستمری قبلی به‌عنوان فرد بازمانده و هم مستمری بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

انواع نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران

سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. دستمزد مبنای محاسبه و پرداخت حق بیمه این افراد نیز بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانند متناسب با سن و سابقه، دستمزد مورد نظر را انتخاب و حق بیمه خود را برمبنای آن پرداخت کنند.

نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران ۱۲ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود، یعنی بیمه شده با انتخاب این نرخ و پرداخت حق بیمه، بعد از رسیدن به شرایط سن و سابقه قانونی، می‌تواند بازنشسته شود و اگر خدای ناکرده پس از رسیدن به سن بازنشستگی فوت کند، بازماندگان وی برمبنای مقررات تأمین‌اجتماعی و در صورت احراز شرایط قانونی، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. نرخ دیگر حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران ۱۴ درصد است که خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی برای این نرخ پرداخت حق بیمه تعریف شده است. کامل‌ترین نوع خدمات هم در نرخ ۱۸ درصد است که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.