نرم افزارحسابداری صدگان

۴۰۸ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی در ۷ ماه امسال

0 349

حسابداراپ

مجتبی امیری، رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۱ درصدی و نسبت به تحقق بودجه رشد ۹۴ درصدی نشان می‌دهد.وی افزود: در مدت مشابه پارسال رقمی بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات بود که امسال شاهد روند رو به رشد در وصول مالیات هستیم.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه سهم مالیات‌های مستقیم از این رقم ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۹ هزار میلیارد تومان بوده است، رشد ۵۴ درصدی نشان می‌دهد.

امیری ادامه‌داد: ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمد‌ها سهم کالا‌ها و خدمات است؛ این آمار نیز نسبت به مدت مشابه رشد ۴۶ درصدی نشان می‌دهد.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه بیشترین سهم مالیات وصولی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد، گفت: مالیات اشخاص حقوقی با حدود ۴۰ درصد و مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی حدود ۳۶ درصد بیشترین سهم در مالیات را شامل می‌شوند همچنین مالیات مشاغل هشت درصد و مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی حدود ۱۰ درصد از کل مالیات است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد: مالیات بر واحد‌های مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و اعیان) کمترین سهم مالیات وصولی را دارد که در دولت سیزدهم و با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، به دنبال تحقق سهم این مالیات هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: دولت سیزدهم با هوشمندسازی نظام مالیاتی و با تاکید بر شفاف‌سازی، از مالیات ستانی سنتی که مبتنی بر چانه‌زنی بود به سمت مالیات‌ستانی با تکیه بر داده‌محوری حرکت کرده است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.