نرم افزارحسابداری صدگان

مشوق مالیاتی برای توسعه اماکن فرهنگی، ورزشی و مدارس در مناطق محروم

0 419

حسابداراپ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مشوق‌های مالیاتی را برای تکمیل، تجهیز و توسعه اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی و مدارس و حفاظت از میراث فرهنگی در مناطق محروم و کم‌برخوردار در نظر گرفتند.

پندار سیستم

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز  شنبه و در ادامه برسی جزییات لایحه برنامه هفتمی، بند (خ) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است به منظور ایجاد مشوق‌هاق لازم در اجرای وظایف تکلیفی دولت و افزایش مشارکت مردمی و خیرین در ساخت و توسعه اماکن، هزینه کرد اشخاص حقوقی و حقیقی در ساخت، تکمیل، تجهیز و توسعه اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی و مدارس و حفاظت از میراث فرهنگی ثبت شده در مناطق محروم و کمب‌رخوردار را با هماهنگی و تأیید وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اولویت طرح‌های نیمه تمام به صورت صددرصد به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی نماید.

همچنین بند (ح) ماده ۷۵ نیز به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن آمده است: «هزینه‌های انشعاب و مصرف آب، برق و گاز مراکز فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه‌ای، سینمایی مطبوعاتی و تبلیغی- دینی، بسیج و شتاب دهنده های صنایع خلاق فرهنگی- اجتماعی، انتشاراتی، کتابفروشی، رقومی (دیجیتالی) دارای مجوز از مراجع ذیصلاح (بجز سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر، آموزشگاه ها، کانون‌های تبلیغاتی) مشروط به رعایت قوانین و مقررات پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مادامیکه فعالیت آنها مورد تأیید مراجع ذیصلاح باشد و همچنین مشروط به رعایت الگوی مصرف، براساس تعرفه فرهنگی (آموزشی) محاسبه می‌شود.

بندهای الحاقی ۱، ۲ و ۳ ماده ۷۵ لایحه به دلیل نداشتن ماهیت برنامه‌ای مطرح نشد؛ بند الحاقی ۴ این ماده نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در این بند آمده است «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند به منظور حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نسبت به پوشش بیمه تأمین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده ۲۹ این قانون اقدام نمایند.»

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.