نرم افزارحسابداری صدگان

زیان به کسب و کارهای خرد با الکترونیکی شدن فاکتورهای فروش

0 484

حسابداراپ

یک فعال اقتصادی و دبیر خانه صنعت کرمانشاه گفت که الکترونیکی شدن فاکتورهای فروش ایراداتی دارد و بیشترین زیان آن شامل فروشگاه ها و کسب و کارهای خُرد می شود.

پندار سیستم

 فرهاد مرزی سه شنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری کرمانشاه افزود. پنج ایراد اساسی به الکترونیکی شدن فاکتورهای فروش وارد است. از جمله آنها می توان به وارد آمدن ضرر مالی به کسب و کارهای خُرد و نوپا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ایراد بعدی نبود زیرساخت های فن آورانه و شبکه ای در اقصی نقاط کشور است.  استفاده ناصحیح از این قانون را فراهم می کند. بسیاری از کاربران در کشور امکان دسترسی به شبکه و ثبت درخواست فاکتور در سامانه را ندارند. همین موضوع مشکلات بسیاری را برای آنان به وجود می آورد.

مرزی با بیان اینکه تمکن برخی از مودیان به این سامانه موجب بروز مشکلاتی برای دیگر مودیان خواهد شد، بیان کرد. اگر یک مودی بخواهد فاکتوری را در سامانه ثبت کند. پول خود را از طرف مقابل دریافت کند. در مرحله بعدی این فاکتور باید در سامانه ثبت و طرف مقابل تاییدش کند. اما برخی حاضر به همکاری با مودیان نیستند. همین امر سبب بروز مشکل خواهد شد.

تعداد کم این شرکت ها خود مشکل ساز است

این فعال اقتصادی گفت. اعلام محدودیت شرکت های معتمد و عدم توانایی در پوشش کلیه مودیان یکی دیگر از مشکلات این سامانه است. در تمام کشور پنج شرکت وجود دارد. آموزش و نحوه استفاده از این سامانه را به مودیان انجام می دهند. تعداد کم این شرکت ها خود مشکل ساز است.

وی ادامه داد: مشکلی که بسیاری از مودیان از بابت آن نگران هستند. افشا و درز اطلاعات محرمانه فروش و شرکای مالی توسط شرکت های معتمد است. زیرا تمام اطلاعات مالی شرکت ها در اختیار شرکت های معتمد قرار می گیرد. اگر مشکلی بین طرفین به وجود آید. امکان درز اطلاعات به بیرون وجود دارد.

شرکت ها در قبال ارائه خدمات از مودیان مبالغ زیادی دریافت می کنند

مرزی افزود: اخذ مبالغ هنگفت توسط شرکت های ارائه دهنده نرم افزارهای حسابداری از مودیان دیگر مشکل این سامانه است. به دلیل محدود بودن شرکت های ارائه دهنده خدمات این شرکت ها در قبال ارائه خدمات از مودیان مبالغ زیادی را دریافت می کنند.

دبیر خانه صنعت کرمانشاه گفت. برخی از شرکت های نوپا و خُرد در بعضی از مواقع برای پرداخت هزینه های اولیه خود مانند قبض آب و برق دچار مشکل هستند. با اجرایی شدن این قانون این شرکت ها قطعا با مشکلات جدی برای خریداری سامانه رو به رو خواهند شد.

منبع: ایرنا

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.