نرم افزارحسابداری صدگان

تمام فرآیندهای امضا و پرداخت ثبت شرکت‌ها الکترونیکی انجام می‌شود

0 354

حسابداراپ

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مقرر شد تا از روز شنبه هفته آینده در تمامی استان‌ها بحث امضا و پرداخت به صورت الکترونیکی انجام شود.

پندار سیستم

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، اولین همایش ملی «تحول آفرینی در ثبت شرکت‌ها با رویکرد کارآمدی و رشد تولید»؛ با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اساتید، صاحب نظران و رؤسای ادارات ثبت شرکت‌های سراسر کشور با شعار «تحول، شرکت، تولید» امروز (۱۱ مردادماه) برگزار شد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این همایش گفت: بنا بود این همایش با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و ومفصل برگزار شود، اما با تعطیلی ناخواسته به دلیل شرایط جوی موجود برخی برنامه‌ها حذف شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: تعیین شعار رشد تولید در ابتدای سال توسط مقام معظم رهبری تکالیفی مختلفی را بر دستگاه‌ها تعیین کرده است.

وی افزود: در این راستا قوه‌قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید فعالیت‌های بیشتری در این حوزه انجام دهند.

بابایی ادامه داد: برهمین اساس در ابتدای سال در سازمان ثبت، بخشنامه‌ای در ۷ بند صادر کردیم که عمدتا در حوزه حمایت از شرکت‌ها برای رشد تولید بود.

وی عنوان کرد در دوره تحول و تعالی قوه‌قضاییه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها و فعالیت فعالان اقتصادی اقدامات راهبردی خوبی انجام‌ شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هوشمند سازی و الکترونیکی شدن فرآیند شرکت‌ها را در چند حوزه با جدیت انجام داده‌ایم و در گام‌های اول در بحث شرکت‌ها با الکترونیکی کردن امضا و پرداخت‌ها ۷۰ درصد مراجعات به سازمان کم شد.

وی افزود: مقرر شد تا از روز شنبه هفته آینده در تمامی استان‌ها بحث امضا و پرداخت به صورت الکترونیکی انجام شود. در گذشته در تهران و مرکز بصورت پایلوت این امر انجام می‌شد که مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گام‌های بعدی تعیین نام، ثبت و تمامی فرآیند فعالیت شرکت‌ها باید به صورت هوشمند و الکترونیک انجام شود.

بابایی با بیان اینکه در اثر هوشمند شدن فرآیندها به فعالان اقتصادی کمک می‌شود، افزود: باید زمینه را برای فعالیت فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: باید با تدابیری از خروج سرمایه از کشور جلو گیری کنیم.

وی گفت: باید با آماده کردن بستر برای سرمایه گذاری و ایجاد شرکت‌های تولیدی در جهت رفع بیکاری حرکت کنیم.

بابایی افزود: باید زمینه را فراهم کنیم و به سمت جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برویم تا موجب دلزدگی و سرخوردگی آنان نشویم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته که مشکل بیکاری حل شده است به پیشواز فعالان اقتصادی می‌روند و از سرمایه گذاران دعوت می‌کنند.

وی با بیا اینکه در برخی کشورها ظرف ۲ ساعت فرآیند ثبت شرکت انجام می‌شود، گفت: پرونده‌های فعالان اقتصادی باید در شعبات به صورت ویژه رسیدگی شود.

بابایی گفت: رئیس قوه قضاییه در کمتر جلسه‌ایی از شوراهای عالی قضایی به بحث تولید و فعالیت اقتصادی اشاره نمی‌کنند و در شورای عالی قضایی همین هفته نیز بحث حمایت از سرمایه گذاری، تولید و ایجاد اشتغال را مطرح کردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه رویه‌ها باید اصلاح شود. گفت: باید به فعالان اقتصادی که نیاز به راهنمایی دارند توضیح دهیم و در بحث شرکت‌ها با بازنگری جدید، رویه صحیح ارائه دهیم.

بابایی گفت: باید در حوزه ثبت شرکت‌ها تفویض اختیار بیشتری به استان‌ها بدهیم که این موضوع نیاز به ابتکار عمل استان‌ها در این حوزه دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر سبز برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایجاد شود، افزود: شرکت‌های که واقعا فعال اقتصادی هستند نباید به هیچ دلیل غیر قانونی تعطیل شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه باید انتقادات و گلایه فعالان اقتصادی را بشنویم، افزود: اگر شرکتی واقعا فعالیت اقتصادی دارد نباید برای تعیین نام، برند، علایم تجاری و … محدودیت برای آن ایجاد کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اموال شرکت‌های تولیدی که ناخواسته متضرر و دچار مشکل می‌شوند نباید در مزایده فروخته شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: در حوزه نظام بانکی دغدغه باید ایجاد تحول باشد تا بانک‌ها در کنار فعالان اقتصادی به رشد تولید کمک کنند.

وی گفت: در لایه‌های مختلف قوه‌قضاییه از جمله دادستانی کل کشور، ستاد اقتصاد مقاومتی و… حمایت از تولید مورد تاکید است.

بابایی با اشاره به تشکیل ۱۱ جلسه در بحث مقالات و گمرک و… در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌جاری، افزود: قوه‌قضاییه و سازمان ثبت در بحث حمایت از تولید و فعالان اقتصادی مشکلی ندارند و این زمینه را فراهم می‌کنند.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت:امروز ۲ فعالیت امضا و پرداخت الکترونیکی شده و در تلاشیم تا در پایان آبان ماه تمام فرآیندها الکترونیکی شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی ثبت شرکت‌ها بصورت مستمر برگزار می‌شوند ابراز امیدواری کرد تا با این امر و شنیدن مشکلات فعالان اقتصادی و ابتکار عمل استان‌ها موانع در هر استان رفع شده و به مرکز منتقل نشود.

در ادامه مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با خیر مقدم و تشکر از حضار در جلسه، بیان کرد: ثبت شرکت اولین قدم برای ایجاد کسب و کار و درست کردن شناسنامه برای شرکت‌ها است که این همایش در این راستا برگزار شده است.

نصیرپور با اشاره به اهمیت رشد اقتصادی و تعیین شعارهای رشد تولید و مهار تورم و… از سوی مقام معظم رهبری، افزود: اگر شرکت‌ها و موسسات خوبی تاسیس و یا شرکت‌های موجود با تصویب قوانین خوب فعالیت مناسب داشته باشند موجب رشد تولید ناخالص ملی و بهبود معیشت مردم شده و هجمه‌های دشمنان را بی اثر می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی در اثر مشکلات اقتصادی ایجاد می‌شود، گفت: این که مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که شعار سال را در حوزه اقتصاد و تولید طرح می‌کنند به این دلیل است تا مسئولان مربوط به سمت رشد تولید و توسعه اقتصادی حرکت کنند.

مدیر کل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: شرکت‌های ثبتی اگر بتوانند با توان حقوقی خود مشکل شرکتی را حل کند علاوه بر اجر اخروی موجبات رشد اقتصادی و بالندگی کشور را نیز فراهم کرده‌اند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات اخیر سازمان ثبت در راستای تحول در ثبت شرکت ها، ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این همایش و کارگاه‌های آموزشی قدمی در بحث تسهیل در ایجاد کسب وکار رفع موانع تولید برداشته شود.

در ادامه همایش روسای ادارات ثبت شرکت‌های سراسر کشور و سایر حضار به طرح مسائل و ارائه گزارش و راهکار پرداختند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.