نرم افزارحسابداری صدگان

ابلاغ دستورالعمل ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود

0 1,187

حسابداراپ

وزیر اقتصاد از تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارزش گذاری دارایی نامشهود خبر داد تا تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک‌ها و بورس شود.

پندار سیستم

 احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود اعلام کرد: ارزش گذاری دارایی نامشهود اقدام مثبتی است و باید تکیه‌گاهی برای ارزش یابی شرکت‌ها نزد بانک‌ها و بورس شود. وزارت اقتصاد مسئولیتی در ارایه خدمات و کالا یا کنترل بازار ندارد و در مقابل باید زیرساخت رشد و توسعه و تامین مالی را فراهم کند.

در این راستا پس از یکسال با همکاری معاونت علمی و سازمان حسابرسی، برای اولین بار دستورالعمل ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود تهیه و ابلاغ شد.

تبدیل دانش به ارزش اقتصادی بویژه برای شرکت های دانش‌بنیان تاکنون ممکن نبود و موجب زیان شرکت‌ها و اعتبار کم آنها در بانک و بورس می‌شد. یکی از مباحث مهم برای فعالان اقتصادی، شناسایی میزان دارایی و سرمایه‌های نامشهود در گزارشگری مالی است. افراد متخصص و مشتریان وسیع ، یک ارزش اقتصادی برای برخی شرکت‌ها است. ایده‌ها، اختراعات و سایر انواع دارایی‌ها نیز جزو مواردی بود که به عنوان دارایی اقتصادی شناسایی نمی‌شد.

تلاش می شود دارایی شرکت‌ها نقدپذیر و واقعی شود. برخی شرکت‌ها به آستانه ورشکستگی رسیدند.چراکه سیاست‌گذار دارایی‌های آنها را به رسمیت نمی شناسد. امیدوار می رود ثمرات این پایه‌گذاری جدید در صورت های مالی سال جاری شرکت ها و تسهیلات دریافتی آنها مشاهده شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.