نرم افزارحسابداری صدگان

بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی افزایش یافت

0 800

حسابداراپ

 نمایندگان مجلس کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را تصویب کردند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی را بررسی کرده و با ۱۹۵ رای موافق، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش کمیسیون بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی سال گذشته به ما اعلام کرد که امکان ادامه بیمه ۸۰۰ هزار نفر کارگر را ندارد چرا که تاکنون ۲۸ هزار میلیارد تومان بابت بیمه ۸۰۰ کارگر منابع هزینه کرده و ۱۵ درصد عوارضی که از محل صدور پروانه پیش بینی شده بود دیگر کفایت نمی‌کرد. کمیسیون اجتماعی نیز به دنبال این بود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر را بیمه کند.

پندار سیستم

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی ۷۵۷ هزار کارگر بیمه بوده و ۴۷۰ هزار کارگر نیز در نوبت بودند. ما سال گذشته در طرح خود مصوب کردیم که چهار درصد حداقل دستمزد به این موضوع اختصاص پیدا کند اما دغدغه دوستان درست بود و این مبلغ هزینه بالایی برای صدور پروانه به شمار می‌رفت.

محاسبه شاخص قیمت منطقه‌ای و حداقل دستمزد

وی در ادامه اظهار کرد: اما اکنون در طرح کمیسیون براساس جمعیت شهرستان شاخص قیمت منطقه‌ای و شاخص حداقل دستمزد مبلغ صدور عوارض محاسبه می‌شود که دیگر رقم بالایی نخواهد بود. به عنوان مثال برای ساخت و ساز در یک روستا برای هر متر ۲۶ هزار تومان باید پرداخت شود و برای ساخت و ساز در تهران از متری ۱۰۰ هزار تومان تا متری ۳۷۰ هزار تومان باید پرداخت شود و تنها ۰.۲ درصد می‌تواند روی میزان ساخت و سازها تاثیر بگذارد. علت اصلی عدم ساخت و سازها افزایش قیمت مصالح ساختمانی است.

در نهایت نمایندگان با کلیات این طرح موافقت کردند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.