نرم افزارحسابداری صدگان

‍ احکام مالیاتی قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۲

0 1,193

حسابداراپ

قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ بعد از اصلاحات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس شوراي اسلامي به تصویب رسید.

چنان‌که می‌دانید هر سال برخی ضوابط مالی و مالیاتی در قانون بودجه طرح می‌شود و توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد تصویب قرار می‌گیرد که اطلاع از آنها برای عموم از جمله فعالان اقتصادی و افراد شاغل در حرفه‌ی حسابداری، حسابرسی و مالیاتی لازم و ضروری است.

پندار سیستم

از جمله مهم‌ترین تغییرات مالیاتی رخ داده می‌توان به کاهش ۷ واحد درصدی نرخ مالیات عملکرد واحدهای تولیدی حقوقی، حذف برخی معافیت‌های بند ل ماده ۱۳۹ ق.م.م، تغییر نرخ طبقات ماده ۸۴ ق.م.م در ارتباط با محاسبه‌ی مالیات حقوق  تا ۳۰%، شمولیت حق‌المشاوره‌های مشمول تبصره ماده ۸۶ ق.م.م به نرخ مالیات حقوق و دستمزد، تبیین چگونگی تعیین حق‌الزحمه شرکت‌های معتمد مالیاتی، پیش‌بینی مالیات بر دارایی بابت املاک لوکس و خودرو‌های با ارزش بالاتر از مبلغ پیش‌بینی شده، پیش‌بینی برخی مشوق‌ها برای سکوهای داخلی اشخاص حقیقی و اختیار به سازمان مالیاتی به‌منظور قطعی نمودن پرونده‌ی مالیات بر ارزش افزوده سنوات ۱۳۸۷ الی ۱۴۰۰ مؤدیانی که اظهارنامه ارزش افزوده خود را در موعد مقرر تسلیم نموده و تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته‌اند، اشاره نمود.

در این مجموعه‌ سعی شده ضمن اشاره به موارد مهم احکام مالیاتی، طبقه‌بندی مناسب موضوعی نیز برای فهم بهتر صورت پذیرد. اجرای احکام مندرج در این قانون مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

جهت دریافت متن کامل بخشنامه اینجا کلیک کنید.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.