نرم افزارحسابداری صدگان

انتشار جزئیات ساعت آغاز به کار ادارات + تصویب نامه

0 3,635

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:

– مصوبه ساعت آغاز به‌کار ادارات بازهم اصلاح شد. لطفا اینجا کلیک کنید.

– مصوبه ساعت آغاز به‌کار ادارات اصلاح شد. لطفا اینجا کلیک کنید.

– ایراد به مصوبه ساعت آغاز به‌کار در سال ۱۴۰۲ را اینجا ببینید.


شناورسازی حضور یکی از والدین کارمند صاحب فرزند دبستانی یا پیش دبستانی الزامی است.دستگاههای اجرایی مکلف به شناورسازی حضور یکی از والدین کارمندی که فرزند دبستانی یا پیش دبستانی دارند، شدند.
در پی ایجاد برخی از ابهامات در خصوص تصویب نامه هیئت وزیران جهت ساعت آغاز به کار ادارات به دلیل اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور، پایگاه اطلاع رسانی دولت جهت تنویر افکار عمومی و اجتناب از برداشت های خلاف واقع، تصویر مصوبه ساعت به کار ادارات و مشاغل را منتشر کرد.

گفتنی است به موجب تبصره این مصوبه و در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاههای اجرایی شاغل هستند و دارای فرزند در مقاطع پیش دبستان و دبستان میباشند، دستگاههای اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت نمایند.

همچنین کارکنان زن سرپرست خانوار دارای شرایط بالا نیز مشمول این حکم میباشند.

در ماه رمضان ساعت کاری کارکنان ادارات بین ۷ تا ۹ صبح شناور است/ جزییات

سخنگو دولت: در بند دوم مصوبه‌ای که هیأت وزیران در انتهای سال گذشته برای تعیین ساعات کاری ادارات و دستگاه‌های مختلف موجود در کشور به تصویب رساند، در خصوص ساعت شروع به کار و فعالیت‌های ماه مبارک رمضان هم تعیین تکلیف شده است.

مطابق این بند، ساعت کار کلیه ادارات به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح، با مسئولیت و هماهنگی مدیران مجموعه‌ها و به نحوی که خدمت‌رسانی به عموم مراجعین و مردم با خللی مواجه نشود، مشخص می‌شود؛ البته واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان مانند مراکز بهداشتی از این امر مستثنا هستند.

شروع به کار دانشگاه‌ها که تغییر نکرده بود و پیش از این هم از ساعت ۸ صبح بود. شروع به کار مدارس هم که با توجه به اینکه ما در استمرار سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ هستیم، مطابق روال گذشته می‌تواند باشد و منعی از این حیث وجود ندارد.

برای روز نوزدهم رمضان که بعد از مراسم شب قدر است و مانند روزهای ۲۱ و ۲۳ رمضان امسال تعطیل هم نیست، ساعت آغاز به کار ۹ صبح در نظر گرفته شده است.


وزارت کشور- سازمان اداری و استخدامی کشور

پندار سیستم

هیئت وزیران در جلسه ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور -مصوب ۱۴۰۱- تصویب کرد:

ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف در سال ۱۴۰۲

۱- ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف به شرح جدول زیر تعیین می‌شود:

تبصره- در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و دارای فرزند در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان می‌باشند، دستگاه‌های اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت نمایند. کارکنان زن سرپرست خانوار دارای شرایط بالا نیز مشمول این حکم می‌باشند.

۲- ساعت آغاز به کار ادارات (به استثنای واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان آموزشی، بهداشتی و…) در تمامی استان‌ها در ماه مبارک رمضان به صورت شناور، از ساعت ۷:۰۰ تا ۹:۰۰ صبح بوده و این ساعت در روزهای بعد از شب‌های قدر، ۹:۰۰ صبح است.

۳- با توجه به تنوع اقلیمی کشور و فصول بسیار سرد و بسیار گرم سال، ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی موضوع این تصویب‌نامه با یک ساعت تأخیر یا تعجیل از ساعات مندرج در جدول موضوع بند (۱) این تصویب‌نامه قابل تعیین است. هماهنگی و اطلاع‌رسانی در خصوص با استانداران خواهد بود.

۴- به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶:۰۰ الی ۱۳:۰۰ است. تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند. دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، موظفند باقی‌مانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند.

۵- تعداد روزهای کاری و ساعات پایان کار ادارات و مشاغل مختلف با رعایت قوانین و مقررات مربوط، تعیین می‌شود.

۶- در مواردی که مطابق این تصویب‌نامه ساعات آغاز به کار ادارات شناور است، لازم است رؤسای ادارات ستادی و استانی به گونه‌ای برنامه‌ریزی و نظارت کنند که ساعات کار شناور، هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات ایجاد ننماید.

۷- تصویب‌نامه شماره ۱۲۷۷۹۷/ت۴۹۵۳۳هـ مورخ ۱۶/۷/۱۳۹۳ لغو می‌شود.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.