نرم افزارحسابداری صدگان

هدیه نقدی تامین اجتماعی به این افراد به اندازه حقوق یک ماه

0 1,765

حسابداراپ

طبق ماده ۸۵ قانون تأمین‌اجتماعی، کمک هزینه ازدواج به عنوان یکی از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که برای بار اول تشکیل خانواده می‌دهند، پرداخت می‌شود.

پندار سیستم

مبلغ کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی، برابر با یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه‌شده است. حقوق متوســط هر بیمه‌شــده از تقســیم کردن مجموع حقوق دریافتی بیمه‌شــده در دو ســال قبل از ازدواج که بر مبنای آن از او حق بیمه کسر شده است، بر عدد ۲۴ به دست می‌آید.

در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر انجام می‌شود. همچنین بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی که سال‌های قبل ازدواج کرده‌اند و در زمان ازدواج شرایط فوق را داشته‌اند و کمک هزینه مذکور را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

برای ثبت نام اینترنتی کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی، نیاز است در سامانه تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir ثبت‌نام و درخواست کمک هزینه ازدواج را ثبت نمایید. در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید نیازی به ثبت‌نام مجدد نبوده و می‌توانید با نام کاربری (کد ملی) و گذرواژه ثبت شده در زمان ثبت‌نام، درخواستتان را ثبت نمایید.

در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در بخش شرایط دریافت این حمایت طبق ماده ۸۵ تامین اجتماعی به موارد ذیل اشاره شده است:

۱ -ازدواج اول بیمه شده باشد.

۲ -در تاریخ ازدواج (عقد دائم) رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.

۳ – بیمه شده ظرف پنج سال قبل از تاریخ عقد دائم حداقل ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.

۴ -عقد در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.

۵ – بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، قالیبافان و کارگران ساختمانی مشمول دریافت هدیه ازدواج نیستند.

۶ -پرداخت هدیه ازدواج بیمه شدگان کارگاه‌های دارای قرارداد پورسانتاژی بر عهده کارفرما است.

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج، اصل و تصویر از صفحات مورد نیاز عقدنامه، اصل و تصویر از صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه‌شده و همسر، تعهد کتبی بیمه‌شده مبنی بر ازدواج اول ، ارائه دفترچه درمانی بیمه‌شده است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.