نرم افزارحسابداری صدگان

ارسال لایحه اصلاح تغییر ساعت کاری کارمندان به مجلس

3 1,446

حسابداراپ

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ طی نامه شماره ۱۶۲۲۸۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

متن کامل لایحه “اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶-” که به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه ۱۸/۸/۱۴۰۱ هیئت وزیران به منظور تعیین ساعت کار ادارات دولتی و بخش خصوصی و تعطیلی روزهای پنجشنبه به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
متن کامل لایحه به شرح زیر است:
مقدمه توجیهی:
در راستای اجرای بندهای (۱)، (۹)، (۱۲) و (۱۷) سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعیف توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی و اعتماد مردم، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود:
لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری
ماده واحده- ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- به صورت زیر اصلاح می‌شود:
ماده ۸۷- ساعات کار کارمندان دولت چهل و دو ساعت و سی دقیقه در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد. تغییر ساعت کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چهارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، بر عهده دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد.

پندار سیستم

تبصره ۱- کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر (۱۰) ساعت) تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا، نحوه محاسبه سوابق خدمت این قبیل کارمندان متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.
تبصره ۲- دستگاه های اجرایی می توانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.
تبصره ۳- متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در این ماده تعیین می‌شود.
تبصره ۴- همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمت‌رسان نظیر واحدهای ذی‌ربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.
تبصره ۵- در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای چهل و چهار ساعت کار در هفته و یکصد و هفتاد و شش ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به چهل و دو ساعت و سی دقیقه کار در هفته و یکصد و هفتاد ساعت کار در ماه اصلاح می‌شود.
رییس‌جمهور

 

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. m می گوید

    پرورش فرهنگ تنبلی

  2. مجرد می گوید

    فقط ساعت کار کارمندان دولت ؟ کارگرای شرکت های خصوصی هم تغییر میکنه؟

  3. خداشناس می گوید

    اگر کیفیت کار و زندگی تواما بالا بره اونوقته که کاهش یا افزایش ساعت کار دیگه اهمیت نخواهد داشت.نمیشه از یکسو بگیم کار و تلاش مضاعف و از طرف دیگه ساعات کار را کاهش بدیم.اگر کیفیت زندگی بالا بره و در ساعات غیر کاری گرفتاریهای بیمورد زندگی و مشکلات کمتر بشه شاهد رشد و بالندگی و استفاده مفید از ساعات عمر برای کار و زندگی خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.