نرم افزارحسابداری صدگان

خرید سوابق بیمه‌ای گذشته زمینه قانونی ندارد

0 779

حسابداراپ

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی روز چهارشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، افزود: پوشش آحاد جامعه یکی از تکالیف حقوقی، قانونی و در حقیقت از تعهدات این سازمان محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: راهبرد اصلی تأمین اجتماعی نیز توسعه بیمه همگانی است و اکنون ٧٢ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند. ۵.۵ میلیون نفر طی هفته‌های اخیر تحت پوشش بیمه‌های پایه و مابقی اقشار جامعه هم با همکاری دیگر صندوق‌های بیمه‌گر براساس اصل ٢٩ قانون اساسی باید حمایت شوند.
وی در ادامه عدم اطلاع‌رسانی در زمینه بیمه‌های اجتماعی را یکی از معضلات اساسی این حیطه عنوان و اظهار داشت: برخی از گروه‌های جمعیتی از حقوق خود بی‌اطلاع بوده و این مساله در حالی است که استفاده از بیمه همگانی حق آحاد مردم است.

پندار سیستم

موسوی همچنین با اشاره به بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی گفت: طی ماه‌های اخیر، شمار دانشجویان بیمه‌شده ۵ برابر شده است و ٣٩ هزار نفر از دانشجویان کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند، که این رقم نیز در مقایسه با شمار دانشجویان کشور به ویژه علم‌آموزان رشته‌های علوم پزشکی با دوره‌های درازمدت تحصیلی اندک است. این جمعیت در سن مولد بوده و در کنار علم‌آموزی، ارائه خدمات می‌کنند و بر این اساس باید حمایت شوند.
وی تأکید کرد: رسانه‌ها نیز باید در مورد بیمه دانشجویی تامین اجتماعی اطلاع‌رسانی کرده و دانشجویان را از حقوق قانونی خود آگاه سازند.
موسوی تصریح کرد: امروز برخی از بیمه‌شدگان سازمان خواستار خرید سوابق بیمه‌ای گذشته بوده و این امر زمینه قانونی ندارد. رقم اعتبار این سابقه نیز هنگفت بوده و بنابراین یک فرصت ارزنده تضییع می‌شود و دانشجویان به عنوان سرمایه کشور، امروز از طریق طرح بیمه دانشجویی می‌توانند مانع از تضییع این فرصت شوند.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.