نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگری

4 7,877

حسابداراپ

در جلسه صبح روز چهارشنبه هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اعضای دولت با هدف ارتقای سطح معیشت کارگران مشمول قانون کار و به استناد ماده (۲) اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری، با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران موافقت کردند.

    به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» با تصویب هیئت وزیران، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ماهانه مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شد.

هیئت وزیران در ادامه، به منظور تعیین تکلیف درخصوص مرجع تأمین اعتبار پرداخت حقوق و مزایای ناشی از افزایش سه ماهه مرخصی زایمان و جلوگیری از طرح شکایات ذی نفعان در مراجع قضایی ناشی از ابهام در موضوع مورد اشاره، با الحاق یک تبصره به بند (۱) آیین نامه اجرایی تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه موافقت کرد.

به موجب تبصره الحاقی فوق، سازمان تأمین اجتماعی موظف است در اجرای مصوبه دولت در خصوص افرادی که این سازمان موظف به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) به آنها می باشد، نسبت به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از ۶ ماه به ۹ ماه اقدام و هزینه های ناشی از اجرای آن را هر ساله به منظور پیش بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید.

در صورت عدم پیش بینی و یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه های مذکور به عنوان دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت های مالی سازمان یاد شده لحاظ خواهد شد.

همزمان وزیر کار از تصویب همزمان حق مسکن و افزایش مدت زمان دریافت هزینه بارداری خبر داد.

پندار سیستم

محمدشریعتمداری” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: ‌به لطف خدا امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن ‎کارگران عزیز به تصویب هیات وزیران رسید(۴۵۰ هزار تومان).
همچنین مشکل چند ده هزار بانوان محترم بیمه شده تامین اجتماعی در زمینه افزایش مدت زمان دریافت هزینه ‎بارداری از ۶ماه به ۹ماه و تامین منابع آن به تصویب دولت رسید.
محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام
    لطفا خبرتون موثق و با مدرک باشه. متن مصوبه یا ابلاغیه رو بگذارید تا ما بتونیم به کارفرما ارایه بدیم
    ممنون

  2. manager می گوید

    سلام
    هنوز مصوبه بصورت رسمی نیامده
    درضمن این خبر درسایت خود هیات دولت هم هست

  3. فرهاد دایی می گوید

    اگر شما کارمند یا کارفرما باشی و فکرتون مشغول شده چکار کنیم از جیب مون نره . باید بگم بسیار ساده اس . لیست بیمه تامین اجتماعی که تنظیم می کنی از اولین لحظه که مصوب میشه چشم انتظار حق بیمه اون مبلغ اس . پیام میده و نپردازی جریمه می کنه . سازمان امور مالیاتی و بیمه زودتر از ما میشمارن .

  4. فرهاد دایی می گوید

    سامانه های دستگاههای اجرایی در اطلاع رسانی و در دسترس قرار دادن بخشنامه ها و ابلاغیه های مهم کوتاهی می کنند و افراد حقیقی و حقوقی از روشهای مختلف از قوانین جدید آگاهی پیدا می کنند. بنابراین کارگرانی هم متضرر خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.