نرم افزارحسابداری صدگان

اظهارنامه املاک عملکرد سال ۹۸ ویرایش ۱۲۰۰۲ منتشر شد.

2 7,036

حسابداراپ

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی جهت خود اظهاری مودیان مالیاتی، اظهارنامه را در این سامانه قرار داده است که مودیان محترم مالیاتی، پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می بایست نرم افزار مذکور را دانلود و پس از تکمیل اظهارنامه، اقدام به ارسال نمایند.

کلیه اشخاصی که ملک/ املاک خود را به اجاره واگذار نموده اند و درآمدی از آن حاصل می نمایند مشمول مالیات بوده و موظف اند تا پایان مهلت قانونی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بردرآمد اجاره املاک خود اقدام نمایند.

نکته مهم : با عنایت به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۲۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹، تاریخ تسلیم اظهارنامه برای اجاره املاک تا پایان شهریور ماه می باشد.

پندار سیستم

تسلیم الکترونیکی اظهارنامه با استفاده از اطلاعات سامانه ثبت نام امکان پذیر می باشد بنابراین ضروری است مودیان نسبت به تکمیل ثبت نام، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام موقت اقدام نمایند. اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می شود، غیرقابل ویرایش است به همین خاطر می بایست درصورت لزوم پس از ویرایش اطلاعات و تایید آن ها، جهت بروزرسانی اطلاعات در سامانه اظهارنامه از گزینه دریافت اطلاعات هویتی استفاده نمایید.
قبل از ارسال، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم دریافت و به دقت بررسی فرمایید. سپس اقدام به ارسال الکترونیکی، که نهایی و قطعی تلقی میگردد نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود.

نکته مهم: در اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر درآمد اجاره املاک، هر مودی مشمول می بایست به ازای تمام املاک مورد اجاره در کل کشور یک اظهارنامه تسلیم نماید.

مراحل ثبت و ارسال اظهارنامه های مالیاتی به شرح زیر می باشد:
• حصول اطمینان کاربر از اتصال رایانه به اینترنت
• مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان و دانلود اظهارنامه مربوطه
• نصب نسخه نرم افزار اظهارنامه مالیاتی
• ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار اظهارنامه مربوطه
• دریافت اطلاعات هویتی مودی از سامانه ثبت نام الکترونیکی
• تکمیل جداول مالی و مشخصات ملک/املاک مورد اجاره
• چاپ و بررسی نسخه پیش نویس
• ارسال اطلاعات به سازمان امورمالیاتی کشور
• دریافت کدرهگیری

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. منیره اردوخانی می گوید

    چرا نمیتوانم آخرین ورژن مالیات بر املاک سال ۹۸ را دانلود کنم خسته ام کردم افتاده ام توی لوپ سال‌های قبل خیلی راحت تر بود

  2. manager می گوید

    سلام
    ارسال اظهارنامه برای سال ۹۹ بصورت آنلاین و مراجعه به سایت سازمان مالیاتی هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.