نرم افزارحسابداری صدگان

درخواست  تعطیلی ادارات در ایام بین‌ تعطیلات تا ۱۵ فروردین ۹۹

0 4,371

حسابداراپ

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران خواستار تعطیلی ادارات در ایام بین‌ تعطیلات تا ۱۵ فروردین ۹۹ شد و اظهار کرد: لازم است در مورد استمرار بیماری، در روزهای آتی نیز تصمیماتی متناسب با شرایط اتخاذ شود.

زالی

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به این که برای کاهش سرایت‌پذیری از طریق به حداقل رساندن ارتباطات بین فردی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اطلاع رسانی و اقدامات زیادی انجام شده، گفت: متأسفانه عده‌ای از هموطنان با وجود همه توصیه‌ها، مبادرت به انجام سفرهای نوروزی کرده‌اند که این موضوع می‌تواند نگرانی‌های جدیدی در زمینه کنترل بیماری کرونا فراهم کند.

به گزارش شفقنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، راهبردهای مداخله‌ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

پندار سیستم

زالی با اشاره به پیچیدگی استان تهران به لحاظ ترددها و تراکم جمعیت، خواستار تعطیلی ادارات در ایام بین‌ تعطیلات تا ۱۵ فروردین ۹۹ شد و اظهار کرد: لازم است در مورد استمرار بیماری، در روزهای آتی نیز تصمیماتی متناسب با شرایط اتخاذ شود.

افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل ۳ تا ۵ برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده اند، پیشنهاد دوم فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا به دکتر نمکی بود.
وی افزود: لازم است منابع حاصله از عوارض بزرگراهی برای کمک به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستانها اختصاص یابد.
زالی گفت: اخذ عوارض روزانه از خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستانها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصله از آن به شهرستانهای مقصد راهبرد مهمی برای کنترل بیماری است.
وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت مبنی پرهیز از سفر و ماندن در خانه ها خاطرنشان کرد: در صورتیکه مسافرین به علت بروز علایم بالینی کرونا در شهرستانهای مقصد بستری گردند، باید ملزم به پرداخت حداقل ۵۰ درصد مبلغ فرانشیز باشند.

افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان ۲ تا ۳ برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستانها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاههای سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستانهای مسافرت کرده اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد، یکی دیگر از پیشنهادات دکتر زالی به وزیر بهداشت بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: به رغم کاهش تردد بین استانی در سفرهای نوروزی، از آنجا که در آغاز تعطیلات هستیم و سفرهای نوروزی در گذشته معمولاً به صورت دوفازی انجام می پذیرفت، لازم است اقدامات کنترلی و شدیدتری در مبادی خروجی از استان تهران با همکاری و مشارکت پلیس راهور و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعمال ممنوعیت خروج از استان تهران به عمل آید.
وی در بخش دیگری از این مکاتبه، با هشدار نسبت به این که تعدادی از مسافران در شهرستانهای مقصد دچار بیماری کرونا خواهند شد، اظهار کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی مقصد، نسبت به قرنطینه سازی این گونه افراد اقدام شود و از بازگشت آنان به اتفاق خانواده و سایر همراهان تا قبل از ۱۴ روز دیگر به استان تهران ممانعت به عمل آید و در این ارتباط، استفاده از ظرفیت پلیس راهور و امکان رصد تلفن های همراه، کمک کننده خواهد بود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.