نرم افزارحسابداری صدگان

خلاقیت در حسابرسی داخلی چالش جدید حرفه

0 1,362

حسابداراپ

بر اساس نظرسنجی که اخیراً توسط موسسه ی مشاوره پروتیویتی انجام شده است، بیش از یک سوم از گروه های حسابرسی داخلی (۷۶ درصد) اذعان داشته اند که وجود خلاقیت در حسابرسی را مدیریت می کنند، این در حالی است که تنها ۳۱ درصد از آنان از نقشه ی راه برای مدیریت این موضوع برخوردار هستند.

این مسئله نشان می دهد اگرچه حسابرسان داخلی خود را برای آینده آماده می کنند، اما هنوز هم برای پیشرفت در زمینه فناوری، راه باقی مانده است . این نظرسنجی نشان داد که ۴۱ درصد از گروه های حسابرسی داخلی یا از فعالیت های تحول آمیز در حسابرسی داخلی عقب افتاده اند و یا در سطح رقبای خود و در حد متوسط

اولویت های حسابرسی داخلی

در این گزارش به اولویت های حسابرسی داخلی در سال جاری اشاره شده است که شامل مدیریت ریسک زمانی، امنیت سایبری، مدیریت ریسک فروشندگان، مدیریت ریسک تقلب، کنترل داخلی کوزو، حسابداری اجاره ها، محاسبات ابری و شناسایی درآمد می باشد.

همچنین انواع فناوری های نسل جدیدی که امروزه در حرفه حسابرسی داخلی بیش ترین کاربرد را دارد، به ترتیب تحلیل داده ها با ۲۳ درصد کاربرد، داده کاوی با ۲۰ درصد، اتوماسیون سازی فرآیند با ۱۹ درصد و هوش مصنوعی با ۱۷ درصد کاربرد، بیان شده است.

تطابق بخشی و هماهنگی با سرعت پیشرفت خلاقیت در حسابرسی

مدیر بخش حسابرسی داخلی بین الملل پروتیویتی در این زمینه بیان کرد، هنگامی که دپارتمان های حسابرسی داخلی متوجه شدند که حرفه در حال تطابق خود با نسل جدیدی از قابلیت های حسابرسی داخلی است، باید با سرعت بیش تری گام بردارند.

پندار سیستم

  کلاهبرداری در دنیای فناوریهای پیشرفته، امکانات (متاسفانه) بی پایان است

مهم است بدانیم گذار به عملکردهای نسل جدید حسابرسی داخلی تنها محموعه ای از پروژه ها نیست، بلکه یک فرهنگ و ذهنیت متمرکز بر نوآوری های مستمر است.

به عبارت دیگر باید به دنبال روش هایی برای انجام بهتر کارها با استفاده از فرآیندهای جدید و جدیدترین فناوری ها بود. گفتنی است، این نظر سنجی مربوط به کنفرانس مدیریت حسابرسی عمومی است که در شهر دالاس تگزاس برگزار شد.

ایجاد تعامل بین خدمات مشاوره و خدمات اطمینان بخشی

افراد برجسته ای که سال های زیادی در حرفه ی حسابرسی داخلی فعالیت کرده انند در این کنفرانس حضور داشتند. انجمن حسابرسان داخلی نیز گزارش اخیر خود از دیدگاه مدیران ارشد حسابرسی داخلی درباره ی چگونگی ایجاد تعادل میان خدمات مشاوره و خدمات اطمینان بخشی را در این همایش به اشتراک گذاشت.

بر اساس این گزارش، مدیران ارشد حسابرسی داخلی که ۲۰ درصد یا بیش از ۲۰ درصد از منابع خود را به کار مشاوره اختصاص داده اند، اذعان داشته اند که اگر یک سری از شیوه های کلیدی دنبال شوند، حفظ تعادل بین خدمات مشاوره و خدمات اطمینان بخشی کار دشواری نخواهد بود.

بنیاد انجمن حسابرسان داخلی نیز از دو کتاب جدید منتشر شده ی انجمن رونمایی نمود. این دوکتاب با عناوین برخی از بهترین شیوه ها برای پیشرفت حرفه ای حسابرسان داخلی، بهبود و حفاظت از ارزش های سازمانی و سفر به فرهنگ حسابرسی، در انتشارات انجمن حسابرسان داخلی موجود است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.