نرم افزارحسابداری صدگان

حضور زنان در حرفه ی حسابداری

0 1,208

حسابداراپ

شرکت ها در تمام ملیت ها، اختصاص اولویت و تمرکز بر پیشرفت زنان را با نرخ رشد قابل ملاحظه ای آغاز کرده اند.

در صنعت حسابداری که به طور سنتی تحت تسلط مردان است، موسسات حسابرسی به طور ویژه تلاش می کنند تا تعداد همکاران زن را افزایش داده و آن ها را به سمت نقش های رهبری سوق دهند.

بر اساس آخرین تحقیق جنسیتی که از حسابداران رسمی زن، توسط انجمن حسابداران رسمی آمریکا به عمل آمده، تنها ۲۲ درصد از شرکای موسسات حسابرسی در سال ۲۰۱۷ زن هستند. بسیاری از موسسات به طور فعال در راه تغییر این رقم گام بر می دارند، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

زنان برای به دست آوردن جایگاه شایسته در مدیریت و برخورداری از صدای مساوی در مورد مسائل موجود در محل کار، بسیار تلاش کرده اند و اکنون شنیدن صدای زنان به اوج خود رسیده است.

در حالی که بیش تر افراد از شایستگی های زنان برای سرمایه گذاری بر روی آن ها به عنوان رهبر، آگاه هستند، موسسات باید موقعیت کسب و کار تجاری خود را برای پیشرفت برابر در نظر بگیرند. در مطالعه ای در ژانویه‌‌ی سال ۲۰۱۸، مک کینزی و همکاران دریافتند که شرکت های دارای بالاترین تنوع جنسیتی در سطح مدیریتی ۲۱ درصد بیش تر از سودآوری برخوردار هستند.

سرمایه گذاری روی زنان در حسابداری

به عبارت ساده، کاملاً روشن شده است که سرمایه گذاری بر روی زنان، از نظر اخلاقی و مالی کاری درست است. موسسات متعهد به سرمایه گذاری در برابری جنسیتی، باید با اجرای برنامه های طراحی شده برای تقویت نقش رهبری زنان، کار خود را آغاز کنند.

پندار سیستم

انجام این کار غالباً به رهبران موسسات کمک می کند تا در مورد تعصب ناخودآگاه بیاموزند و فرهنگ برابری را گسترش دهند.

هنگامی که نقش رهبری در هیات مدیره است، موسسات باید برای پرداختن به موضوعاتی که زنان در صنعت حسابداری با آن روبرو هستند، به طور فعال عمل کنند. برای این کار، موسسات می توانند برنامه های آموزشی را در طول سال ارائه دهند که در مورد چگونگی تاثیر فرصت های پیشرفت بر همه ی کارکنان، صرف نظر از جنسیت آن ها تاثیر بگذارد.

در اقتصاد امروز نیاز به اصلاح ترکیب زنان و مردان به طور فزاینده ای روشن است. موسساتی که محیط کار انعطاف پذیر با تقلیل ساعات کار، دورکاری، زمان کار منعطف پذیر و فشرده سازی چرخه های کاری را فراهم می کنند، به کارکنان این امکان را می دهند که تعادل درستی میان کار و زندگی خود ایجاد کنند.

پاسخگو بودن به نیازها و علایق فردی نیز مهم است. گوش دادن به دلایل خیرخواهانه ای که کارکنان به آن ها اهمیت می دهند و ترویج تلاش های انسان دوستانه می تواند در بلند مدت برای بسیاری از موسسات منفعت به همراه داشته باشد. در حرکت به سمت برابری در محیط کار، موسسات باید به جای این که وقت زیادی را صرف تمرکز بر روی آن ها به عنوان یک گروه وابسته کنند، کارمندان زن را توانمند سازند.

مسئله برابری

وقتی مسئله ی برابری به میان می آید، صدای اقدامات اغلب بلندتر از صدای کلمات شنیده می شود و سرمایه گذاری در پیشرفت کارمندان زن دور از چشم باقی نمی ماند. زنان و مردان هر روز در تلاش هستند تا به سمت یک محیط کار برابر حرکت کنند هر چه تعداد بیش تری از زنان وارد حرفه ی حسابداری شوند، به تعهد بیش تری نیاز است تا زنان بیش تر از گذشته در جایگاه های مدیریتی قرار بگیرند.

به عنوان یک حرفه، هنگامی موفق شده ایم که به نقطه ای برسیم که برابری جنسیتی ذاتی شده باشد و دیگر تنها بخشی از گفت و گوها نباشد. به زنان این صنعت توصیه می شود تا در صورت لزوم وقت بگذارند، در این حرفه فعال باشند و یک شبکه قوی بسازند. عذرخواهی را متوقف کنند و الگوهای قوی برای نقش زنان را در محل کار خود پیدا کنند. پیشرفت رو به جلو با رهبری پیشگام و حرکت به سوی تغییر در کل موسسه، آغاز می شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.