نرم افزارحسابداری صدگان

حسابرسی از راه دوره، چالش جدید و تامل برانیگز حسابرسان

0 4,931

حسابداراپ

حسابرسی منظم برای شرکت ها یک ضرورت تجاری استاندارد است. حتی اگر به واسطه ی مقررات، الزامی برای انجام حسابرسی نداشته باشد، حسابرسی مستقل چسم انداز ارزشمندی از کسب و کار تجاری را در کنار اعتبار بخشی به گزارش های مالی شرکت، به همراه می آورد.

اگرچه مزایای آن غیرقابل انکار است، اما برخورداری از این مزایا، بهایی دارد، حتی اگر حسابرسی به نحو عالی برنامه ریزی و اجرا شود، اختلالات و ناسازگاری های خاصی ایجاد می میکند. حسابرسی از راه دور جایگزین مناسبی است که می تواند هم برای شرکت در حال حسابرسی و هم برای تیم حسابرسی، تجربه ی حسابرسی آسان تر و کارآمدتر را ایجاد نماید.

انجام حسابرسی از راه دور به لطف فناوری های مدرن یک امکان نسبتاً جدید است.

به این معنا که، موسسات حسابرسی با حسابرسی از راه دور بخش اعظم تبادل ارتباط و انتقال اسناد را به صورت الکترونیکی انجام می دهند.

پندار سیستم

سیستم عامل های محاسبات ابری، پورتال های امن و دیگر استراتژی های پیشرفته مبتنی بر فناوری به مکانیزم های تجاری استاندارد تبدیل شده اند که به تیم های حسابرسی امکان می دهند داده ها را از هر مکانی از مشتریان دریافت کنند یا با آن ها به اشتراک بگذارند.

استفاده از این ابزارهای شناخته شده برای تسهیل انجام حسابرسی های از راه دور، گام منطقی بعدی است. اما آیا اگر چیزی امکان پذیر است به این معناست که ایده خوبی است؟

چرا حسابرسی از راه دور توسط یک شرکت؟

چرا یک شرکت تصمیم میگیرد به جای انجام حسابرسی در محل کسب و کار خود، حسابرسی سالانه ی خود را از راه دور انجام دهد؟

برای پاسخ به این سوال باید به سمت مظنونان همیشگی پشت پرده ی نوآوری ئر کسب و کار، یعنی زمان و پول بروید.

حسابرسی از راه دور از نظر ساعت و هزینه های کل حسابرسی دارای مزایای قابل توجهی نسبت به روش سنتی در محل شرکت است، که جذابیت غیرقابل انکاری را برای رهبران آگاه به منابع کسب و کارهای تجاری فراهم می کند.

پتانسیل ارائه ی محصول نهایی با کیفیت بالاتر را نیز می توان به جذابیت این مدل حسابرسی، اضافه نمود. نخست، وقتی که برای عزیمت به محل کار مشتری صرف می شود را در نظر بگیرید.

پتانسیل ارائه ی محصول نهایی با کیفیت بالاتر را نیز می توان به جذابیت این مدل حسابرسی، اضافه نمود. نخست، وقتی که برای عزیمت به محل کار مشتری صرف می شود را در نظر بگیرید. اگر تیم حسابرسی شامل سه نفر باشد که دو ساعت و نیم برای رفت و برگشت به محل مشتری صرف می می کنند، با انجام حسابرسی از راه دور بیش از ۱۵ ساعت می تواند به زمان انجام کار تخصیص یابد.

تیم حسابرسی همچنین با داشتن همه ی ابزارها و وسایل در محیط کار خود، کارایی بیش تری خواهد داشت. با دسترسی به مانیتورهای چندگانه اینترنت پر سرعت، اسکنرها و دستگاه های کپی و سایر موارد، زمان کم تری برای تکمیل کار لازم است و احتمالاً بازه ی زمانی دریافت و بازگرداندن صورت های مالی برای رهبران شرکت مضطرب، کم تر خواهد بود.

تیم حسابرسی همچنین با داشتن همه ی ابزارها و وسایل در محیط کار خود، کارایی بیش تری خواهد داشت. با دسترسی به مانیتورهای چندگانه اینترنت پر سرعت، اسکنرها و دستگاه های کپی و سایر موارد، زمان کم تری برای تکمیل کار لازم است و احتمالاً بازه ی زمانی دریافت و بازگرداندن صورت های مالی برای رهبران شرکت مضطرب، کم تر خواهد بود.

از بین بردن نگرانی تیم حسابرسی در موسسه

از بین بردن استرس میزبانی از تیم حسابرسی در محل و جلوگیری از اختلال اجتناب ناپذیر ناشی از حضور آن ها، یکی دیگر از ویژگی های خوب حسابرسی های از راه دوره است. حسابرسان می توانند در محل بهینه (دفتر موسسه) کار کنند، بدون این که در مورد شلوغی محیط کار شرکت یا نحوه ی کار در پیرامون خود نگرانی داشته باشند.

در حالی که رهبران کسب و کارهای تجاری به سرعت تشخیص می دهند که این نوع حسابرسی چه فایده ای برای آن ها دارد، متوجه می شوند که رفت و آمد کم تر و یک محیط حسابرسی راحت و مناسب، به ایجاد تعادل بهتر میان کار و زندگی اعضای تیم و یا یک شرکت حسابرسی کمک می کند، که در نهایت منجر به کیفیت کار حسابرسی برای مشتری می شود.

برخی از حسابرسی ها می توانند کاملاً در حوزه ی دیجیتال صورت بگیرند، اما بیش تر آن ها هنوز به مراجعه ی حضوری در محل مشتری و مشاوره ی حضوری نیاز دارند.

با به حداکثر رساندن ظرفیت های حسابرسی از راه دور برای تکمیل بیش تر کارهای حسابرسی، بازدید از سایت می تواند از قبل برنامه ریزی شده و به میزان قابل توجهی، اغلب فقط چند روز یا حتی یک روز کاهش یابد.

حسابرسی از راه دور باعث کاهش ارتباط و درک متقابل می شود؟

حسابرسی از راه دوره با برقراری ارتباطات متمرکز، باعث تقویت درک متقابل می شود و به ایجاد ارتباط کمک می کند.

برنامه ریزی جامع حسابرسی و ارتباطات شفاف ضروریات یک فرآیند حسابرسی کارآمد، در هر جایی است که کار انجام شود. با حسابرسی از راه دور، گردش کار کطابق با برنامه پیش میرود. شرکت هایی که حسابرسی از راه دور را انتخاب می کنند باید متعهد شوند که مقدمات انجام انجام این نوع حسابرسی، یعنی دسترسی کامل به اسناد و تسهیل برقراری ارتباطات مناسب را در اولویت قرار دهند.

اگرچه این موارد باعث افزایش سرعت و موفقیت حسابرسی ها در محل مشتری نیز می شود.

حسابرسی از اره دور روشی است که به سرعت در حال پیشرفت است و به راحتی می توان فهمید که چرع محبوبیت آن در حال رشد است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.