نرم افزارحسابداری صدگان

تمدید تسهیلات تامین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا تا پایان اردیبهشت

0 2,774

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان، تسهیلات بیمه‌ای و درمانی در نظر گرفته شده برای کنترل شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامتی مخاطبان و کارکنان این سازمان، تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید کرد.

پندار سیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصطفی سالاری با ابلاغ این دستورالعمل دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت ۹۹ دارای اعتبار خواهند بود و نیازی به مراجعه حضوری بیمه‌شدگان به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید دفترچه‌های درمانی نیست.

مهلت پرداخت حق بیمه‌ بیمه‌شدگان اختیاری، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری و کارگران ساختمانی نیزافزایش یافته است و برای جلوگیری از لغو قراردادها و تداوم بیمه‌پردازی این قبیل بیمه‌شدگان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری برای پرداخت حق بیمه مهلت خواهند داشت.

برای تمامی بیمه‌شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین مرخصی زایمان امکان پرداخت علی‌الحساب غرامت دستمزد براساس گواهی پزشک معالج فراهم شده است و این خدمات بدون نیاز به انجام تشریفات مقرر و مراجعه حضوری به شعب انجام می‌شود.

ثبت درخواست خدمات و تعهدات کوتاه مدت (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز وکمک ازدواج و…) نیز بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی  http://eservices.tamin.ir  قابل انجام است.

برای ثبت درخواست بازنشستگی نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی نیست وتاریخ ترک کار مندرج در لیست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی محسوب می‌شود.

انجام استعلام درخصوص تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان به حالت تعلیق درآمده و تداوم بیمه‌پردازی آنان تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ قابل‌ انجام است، ضمن آنکه امکان بیمه‌ پردازی آن دسته از کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آنان منقضی شده است تا پایان اردیبهشت سال جاری قابل انجام است.

جلسات کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ و شوراهای پزشکی نیز تا پایان اردیبهشت امسال برگزار نخواهند شد.

انجام تمامی بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه‌شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالی‌بافان، کارگران ساختمانی و… تا پایان اردیبهشت ۹۹ موضوعیت نخواهد داشت.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.