نرم افزارحسابداری صدگان

هوش مصنوعی و تحول صنعت خدمات مالی تا دو سال آینده

0 1,717

حسابداراپ

نظرسنجی جدید مجمع جهانی اقتصاد و یک مرکز مالی نشان می‌دهد حدود دو سوم (۶۴ درصد) رهبران خدمات مالی در دنیا، ظرف دو سال آینده، کاربران عمده هوش مصنوعی خواهند بود. این رقم در حال حاضر فقط ۱۶ درصد است. این شرکت‌های بزرگ، انتظار دارند کاربرد هوش مصنوعی برای آنها صرفا کاهش هزینه نباشد و اهدافی مثل درآمدزایی، اتوماسیون فرآیندها، مدیریت ریسک و خدمات به مشتری را دربربگیرد.


بیش از ۱۵۰ مدیر ارشد در صنعت تکنولوژی مالی (fintech) و موسسات مالی سنتی در این نظرسنجی شرکت کردند و به پرسش‌هایی در مورد اثر هوش مصنوعی بر این صنعت پاسخ دادند که نتیجه نشان داد بین آنهایی که خیلی سریع کاربردهای هوش مصنوعی را اجرا می‌کنند و آنهایی که در این عرصه عقب می‌مانند، شکاف بزرگی ایجاد خواهد شد.در حال حاضر، ۶۰ درصد شرکت‌ها کمتر از ۱۰ درصد منابع تحقیق و توسعه خود را صرف هوش مصنوعی می‌کنند، درحالی‌که بازدهی سریع این تکنولوژی کاملا مشهود است.

پندار سیستم

البته بیش از نیمی از مدیران گفته‌اند که انتظار دارند استفاده از هوش مصنوعی باعث سوگیری و تبعیض در این بخش شود. این نگرانی منطقی است، اما ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند تا حدی آماده به حداقل رساندن ریسک‌های هوش مصنوعی هستند.نکته دیگری که این گزارش شناسایی کرده این است که شرکت‌های تکنولوژی مالی، در مقایسه با شرکت‌های مالی سنتی، محصولات و خدمات بیشتری مبتنی‌بر هوش مصنوعی ایجاد خواهند کرد، سیستم‌های تصمیم‌گیری خودکار بیشتری به کار خواهند گرفت و بر پیشنهادهای مبتنی‌بر تکنولوژی ابری تکیه خواهند کرد.

در ضمن، بازیگران سنتی خدمات مالی عمدتا بر مهار هوش مصنوعی متمرکز می‌شوند تا محصولات موجودشان را توسعه دهند.به‌طور کلی، این گزارش تاکیدی است بر فرصت فوق‌العاده‌ای که برای صنعت خدمات مالی ایجاد شده تا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به نفع مشتریان و سازمان‌های خود استفاده کند.

منبع: IEB.today



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.