نرم افزارحسابداری صدگان

چشم‌پوشی موقت از بدهی‌ مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی

0 975

حسابداراپ

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای حفظ تولید در بنگاه‌های اقتصادی،‌ اعلام کردیم اگر در جریان حسابرسی ۱۰ ساله، بدهی شناسایی شد،‌ آن را دریافت نکنید. البته این بدان معنا نیست که مطالبه‌ای نداریم بلکه این مطالبه وجود دارد و در زمان رونق تولید وصول خواهد شد.

پندار سیستم


«محمد شریعتمداری» روز یکشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت:  بنگاه فعالی است که عده ای در آن کار می کنند و تولیدی دارد، باید چرخ آن بچرخد حتی اگر به حق بخواهیم مالیات را وصول کنیم.

وی ادامه داد: امروز باید به واحدهای تولیدی واقعی برای ادامه حرکت کمک کنیم.  حقوق مسلم سازمان تامین اجتماعی که با مشکلاتی برای پرداخت ۳ میلیون ۳۰۰ هزار حقوق بازنشسته در هر ماه با مشکل مواجه است، ایجاب نمی‌کند چرخ واحد تولیدی را از کار بیندازیم.

شریعتمداری با بیان اینکه منافع کارفرما و کارگر و دولت در هم تنیده است، افزود: کار برای ما در اولویت است که اگر از بین برود نه کارگری می‌ماند و نه دولتی. هرچه در سازمان تامین اجتماعی وضع می‌شود باید با این نگاه باشد که آیا کار را محترم می شماریم یا با آن قانون‌ کار را تعطیل می کنیم.

وزیر کار اظهار کرد: اما حتما در عمل فاصله زیادی با حرف‌ها وجود دارد و در برخی بخش‌ها تخطی هم صورت می‌گیرد. به طور مثال گفته‌ایم حسابرسی ۱۰ ساله واحدها باید تعطیل باشد اما همچنان می‌بینیم از برخی بخش‌ها حسابرسی می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی دلیل این کار را جویا می‌شویم پاسخ می دهند زمان ابلاغ بخشنامه در حال بررسی واحد بودیم و آن را ادامه دادیم ، اما حسابرسی واحد جدیدی را آغاز نکرده‌ایم. به آنها نیز اعلام کردیم اگر حسابرسی واحد تولیدی را تمام کردید و متوجه شدید آن واحد مقداری بدهکار است آن را دریافت نکنید. البته این کار بدان معنا نیست که مطالبه‌ای نداریم، این مطالبه وجود دارد و در زمان رونق تولید وصول خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح قوانین جاری به نفع تولید گفت: حتما باید به سمت اصلاح قوانین از جمله قانون سخت و زیان آور برویم؛ در اینجا دنبال بالا بردن سطح ایمنی کار هستیم تا مشاغل کمتر سخت و زیان آور باشند نه اینکه مشاغل بیشتری شامل آن شوند و زودتر بازنشستگی بگیرند.اما در ایران بسیاری از افراد دنبال مشمولیت در مشاغل سخت و زیان آور هستند تا دوره خدمتشان کوتاه‌تر شوند.

کسری بودجه دو هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه بیکاری

شریعتمداری با بیان اینکه در وضعیت خوبی از نظر پرداخت‌های کارگری نیستیم‌ ‌گفت: صندوق بیمه بیکاری دو هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و با افزایش روزافزون بیکاران مواجه هستیم.

وی ادامه داد: نسبت بیکاران به بیمه شدگان در حال افزایش است و به دنبال ایجاد کارهای جدید برای آنها هستیم ؛ این موضوع نیاز به همکاری جدی کارفرمایان دارد تا در حد ممکن دست به اخراج نزنند.

این مقام مسوول با اشاره به سبد حمایتی معیشتی، گفت: در همه کشورها هر سیاست یارانه‌ای مبتنی بر وجود اطلاعات دقیق از وضعیت مالی مردمان کشور است.

وی بانک‌های اطلاعاتی متعددی که تولید اطلاعات می کنند را دارایی بزرگ برای کشور دانست و افزود : در یک سال اخیر دنبال ایجاد و استمرار حیات پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان که در شروع ممکن است خطاهایی داشته باشد اما در بلندمدت مفید خواهد بود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ۴۶ پایگاه اطلاعاتی بزرگ در کشور داریم که می تونند وضعیت دارایی ها و توانایی مالی خانواده ها را تقسیم بندی کنند که البته تمام اطلاعات آنها با دسترسی به اطلاعات بانکی نیست.

وی با اشاره به حذف خانوارها برای دریافت یارانه گفت: در مرحله اول ۱۲ درصد حذف شدگان نسبت به این اقدام اعتراض کردند که در مرحله دوم به ۴.۵ درصد رسید و همین نشان دهنده غنای بانک اطلاعاتی است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.