نرم افزارحسابداری صدگان

نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد

4 5,056

حسابداراپ

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: به موجب ماده ۳۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شده است.

پندار سیستم

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمد عظیمیان  در رابطه با نقل و انتقال سند خودرو گفت: با توجه به اینکه مبنای قانون برای نقل و انتقال اسناد خودرو براساس ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، بنابراین نقل و انتقال این سند براساس قانون به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است.

 

وی افزود: دیدگاه قانونگزار در این خصوص تغییری نکرده است و اخیراً نیز مجدداً بر آن تأکید شده است.نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به تصمیم اخیری که در بحث قانونی این موضوع اتخاذ شده، گفت: یکبار دیگر قانونگذار موضوع نقل و انتقال سند خودرو را تعیین تکلیف کرده و در واقع برای آن تفکیک قائل شده است.

 

عظیمیان ادامه داد: در ماده ۳۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تأکید شده که تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و تعویض پلاک خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک انجام گیرد.وی افزود: بنابراین، حیطه فعالیت این دو تفکیک شده و تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و فعلا قانونگذار ماده اصلاحی در این موضوع ارائه نکرده و روش تنظیم سند نیز تغییر نکرده است.



 

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. حسنی می گوید

    الزامی به ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست . و هیچ مرجعی هم سند محضری نمیخواد . حتی دادگاه ها

  2. توحید می گوید

    اصلا در کل دنیا اموال منقول دارای ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی روال نمیباشد لذا با توجه به اطلاعیه راهنمایی رانندگی برگ سبز خودرو ملاک سند میباشد و الزامی به مراجعه به ثبت اسناد نیست و این قانون همچنان در معامعلات خودرو انجام میشود و دلال بازی دفاتر جهت جیب پر کنی و بالا بردن هزینه ها جنبه عقلانی و قانونی ندارد

  3. مظفری می گوید

    ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی بوده و شرکتهای بیمه و دادگاه ها نیز در ارائه خدمات مربوط به خودرو بنچاق را مد نظر می گیرند و نه برگ سبز را

  4. ساوالان می گوید

    من چند روزه خودرو خریدم ملاک برگ سبز بوده و سند نمودن اختیاری است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.