نرم افزارحسابداری صدگان

تبعیض در اخذ مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دوپله ای

0 1,515

حسابداراپ

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه اخذ مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دوپله ای بسیار تبعیض آمیز است، گفت: روش پنج پله ای که دولت در لایحه بودجه ۹۹ مطرح کرده است، مدل بهتری محسوب می¬شود.


جبار کوچکی‌­نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مصوبه این کمیسیون درباره شیوه محاسبه مالیات پلکانی بر درآمد کارمندان گفت: فعلا در کمیسیون تلفیق این موضوع که حقوق سه میلیون تومانی مالیات ندارد، تصویب شده است و بخش دوم که مربوط به وضعیت حقوقی برخی اقشار از جمله هیئت­‌های علمی دانشگاه‌­ها است برای بررسی بیشتر، در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

پندار سیستم

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۹ که مالیات به صورت پلکانی اخذ شود، خوب بود ولی باید در برخی موارد تغییراتی داده می­‌شد. اما اگر بنا باشد مالیات به صورت دو پله‌­ای اخذ شود، بسیار تبعیض‌­آمیز خواهد بود زیرا نمی‌­توان حقوق ۲۰ میلیونی و ۴ میلیونی را با هم مقایسه کرد و با یک درصد مشابه از آنها مالیات گرفت.

نماینده مردم رشت اظهار داشت: من با روش دوپله­‌ای محاسبه مالیات بر درآمد کارمندان مخالف هستم و مایل نیستم شیوه پلکانی پیشنهاد شده از سوی دولت، حذف شود.

به گزارش فارس، اواخر هفته گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۹، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش ۵ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.