نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۲۰۰/۹۸/۸۸ مورخ ۹۸/۱۰/۹ (اعلام بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی)

0 5,228

حسابداراپ

بخشنامه سازمان امور مالیاتی موضوع اعلام بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی موضوع مواد ۴۲ و ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۱۷ قانون مالیاتهای مستقیم ابلاغ شد.


 امیدعلی پارسا رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه‌ای، نحوه و میزان مالیات انواع خودروهای تولید داخل و وارداتی را برای اجرا ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: در اجرای مواد ۴۲ و ۴۳ قانون مالیات ارزش افزوده، مصوب ۱۳۸۷ و ماده ۱۷ قانون مالیات‌های مستقیم، بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که مبنای محاسبه مالیات و عوارض موضوع مواد ذکرشده و همچنین حق ثبت موضوع ماده ۱۲۳ اصلاحی قانون ثبت قرار می‌گیرد به شرح جداول ارسال می‌شود.

۱- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقالات خودروهای تولید داخل

۲- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه نقل و انتقال خوردهای وارداتی

۳- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالیانه خودروهای تولید داخل

پندار سیستم

۴- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالیانه خودروهای وارداتی با رعایت نکات ذیل (جهت اجرا در سال ۹۹ برای خودروهای تولید و مونتاژ داخل و سال ۲۰۲۰ میلادی برای خودروهای وارداتی) ارسال می‌شود.

الف) با توجه به تبصره یک ماده اصلاحی قانون ثبت، مبنای وصول حق ثبت در مورد انواع خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و غیرسواری تولید داخل یا وارداتی حسب مورد مأخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال با درنظر گرفتن تقلیل مصرح در ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

ب) مالیات، عوارض و حق ثبت سایر انواع خودروهای خاص و خدماتی که لوازم و تجهیزاتی از قبیل جرثقیل، بالابر، بنکر و میکسر بر روی آنها نصب شده است، براساس بهای فروش و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی تعیین شده برای خودروهای مربوط با توجه به نوع، تیپ، مدل و شاسی آن از ردیف‌های مندرج در جداول مذکور قابل محاسبه و وصول خواهد بود.

ج) در اجرای تبصره ۶ ماده ۴۲ قانون ذکر شده، قیمت فروش انواع خودروهای تولید با مونتاژ داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که حسب مورد، بعد از تاریخ مقرر در تبصره مذکور تولید و یا به کشور وارد می‌شوند، توسط دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی این سازمان اعلام می‌شود.

همچنین از آنجایی که ارزش و مدل سال اعلام شده در جدول ۳ و ۴ مربوط به مالیات و عوارض شماره‌گذاری انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین مطابق ارزش مندرج در جدول یک و ۲ مربوط به مالیات نقل و انتقال انواع خودرو بوده، مقتضی است برای اخذ مالیات و عوارض شماره‌گذاری خودروهایی که مدل سال آنها در جدول یک و ۳ فاقد ارزش بوده، مراتب از دفتر مذکور استعلام شود.


 اطلاعات کامل مربوط به بهای فروش و نقل و انتقال خودرو ساخت داخل و وارداتی برای سال ۹۹  را اینجا دریافت کنید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.