نرم افزارحسابداری صدگان

ممنوعیت بکارگیری افراد زیرِ ۱۵سال درکارگاه‌ها

0 2,204

حسابداراپ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: قانون کار جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به کار کودکان دارد و بر اساس این قانون، بکارگیری کودکان کمتر از ۱۵ سال سن در کارگاه ها ممنوع است.

پندار سیستم


برهان صلواتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان امروز در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک، با اشاره به اینکه قانون کار ایران بین کار کودک و کودکان کار تفاوت قائل شده است، اظهار کرد: کودکان کار در همه جوامع وجود دارند بایستی با تشکیل سمن ها و سازمان های مردم نهاد و کار فرهنگی و ترویجی، زیرساخت‌های لازم برای کاهش جمعیت کودکان کار و مصون نگاشتن آن ها از آسیب های اجتماعی فراهم شود.
وی به آمار بیش از ۴هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ۶ ماهه اول امسال از کارگاه‌های استان خبر داد و گفت: اگرچه ارجاع کار به کودکان بیشتر در کارگاه‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد اما در این بازرسی ها، حساسیت ویژه نسبت به کار کودکان داشته ایم.

مدیرکل کار کردستان، بیان کرد: تابستان امسال مجموعه ورزشی کارگران سنندج به صورت رایگان در اختیار کودکان گذاشته شده است.صلواتی در ادامه عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات رفاهی و حفظ سلامت کودکان و مهم تر از همه جلوگیری از آسیب های اجتماعی کودکان، سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی کارگران سنندج در رشته‌های مختلف ورزشی به صورت رایگان در اختیار کودکان گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون کار جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به کار کودکان دارد و بر اساس این قانون، بکارگیری کودکان کمتر از ۱۵ سال سن در کارگاه ها ممنوع است.
مرجع : ایسنا


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.