نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط عمومی بیمه‌نامه‌ها مبهم است

0 721

حسابداراپ

یک کارشناس صنعت بیمه معتقد است که شرایط عمومی برخی رشته‌های بیمه‌ای مبهم و قابل تفسیر به رای است و این موضوع مشکلاتی را بین بیمه‌گذار و شرکت بیمه مشکلاتی ایجاد می‌کند.


مسعود پهلوانی با بیان اینکه عملیات بیمه‌گری در ایران از طرف شرکت‌های بیمه به درستی انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در عملیات بیمه‌گری باید ارزیابی و آنالیز ریسک انجام شود و کارشناسان متخصص این حوزه مطابق با آن پوشش بیمه‌ای موردنیاز بیمه‌گذار را به او پیشنهاد دهند.وی افزود: اما متاسفانه در ایران این اتفاق نمی‌افتد و نه ارزیابی درستی صورت می‌گیرد و نه بیمه‌نامه صحیحی به مشتری ارائه می‌شود.

پندار سیستم

این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه نرخ حق بیمه باید بر اساس اکچوئری مشخص شود، تصریح کرد: متاسفانه می‌بینیم که در شرایط فعلی، ریسک مشابهی از یک موضوع در دو شرکت بیمه، تفاوت نرخ زیادی دارد.

پهلوانی همچنین با تاکید بر ضرورت اصلاح شرایط عمومی بیمه‌نامه‌ها نیز، گفت: شرایط عمومی برخی رشته‌های بیمه‌ای مبهم و قابل تفسیر به رای است و مسیر شرکت‌های بیمه نسبت به آن صحیح نیست و زمانی که شرایط مبهم باشد، هر فرد به نفع خود برداشت می‌کند.وی در ادامه با اشاره به دیگر مشکلات صنعت بیمه، اظهار کرد: علاوه بر شرایط عمومی بیمه‌نامه‌ها، قانون بیمه نیز باید اصلاح شود.

به گفته این کارشناس صنعت بیمه، بخش فروش بیمه‌ها در ایران از دانش بالایی برخوردار نیست و کارشناسان فروش نمی‌توانند راهنمایی لازم را به بیمه‌گذار بدهند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.