نرم افزارحسابداری صدگان

رد کردن بیمه از چند کارگاه برای افراد ایرادی ندارد

10 98,868

حسابداراپ

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی درباره وضعیت بیمه افراد چند شغله توضیح داد.


 قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یک بیمه شده می‌تواند از چند کارگاه برای خود بیمه رد کند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و افراد آزاد هستند گفت: منتها فرد باید شرط دریافت حداقل دستمزد از کارگاه اصلی را رعایت کند.

محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود؛ مطالبی تحت عنوان “دانستنی‌های تامین اجتماعی” منتشر کرد و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی پرداخت.

پندار سیستم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان کسر و پرداخت حق بیمه برای بیمه شده‌ای که در دو یا سه کارگاه کار می‌کند وجود دارد؟ اظهار کرد: یک بیمه شده می‌تواند از چند کارگاه برای خود بیمه رد کند و هیچ محدودیتی نداریم و افراد آزاد هستند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: منتها فرد باید شرط دریافت حداقل دستمزد از کارگاه اصلی را رعایت کند. ممکن است فرد مذکور پس از کار اصلی‌اش به عنوان مثال دو ساعت در یک مطب کار کند و بعد از آن سه ساعت هم در یک قنادی مشغول شود که برای این دو کارگاه بعدی رعایت حداقل حقوق و دستمزد لازم نیست و کارفرما می‌تواند به میزان دریافتی فرد لیست بیمه‌اش را رد کند.

زدا درباره میزان و نحوه برقراری مستمری بازنشستگی افراد شاغل در دو یا سه کارگاه گفت: اگر فرد در هر سه جا ۳۰ سال سابقه داشته باشد میانگین دریافتی دو سال آخر خدمتی هر سه کارگاه برای وی محاسبه و مبنای مستمری وی می‌شود.

وی ادامه داد: اما اگر سنوات خدمت تفاوت داشته باشد و اگر فردی به عنوان مثال ۳۰ سال در شرکت اصلی و سه سال گذشته در یک قنادی یا کفاشی کار کرده باشد ما جمع دو دستمزد را ملاک مقایسه قرار نمی‌دهیم و این یک تصور اشتباه است که وجود دارد. ما در این گونه موارد دو مستمری برقرار می‌کنیم؛ یکی بر اساس ۳۰ سال سابقه شرکت اصلی و میانگین دو سال آخر خدمت در آنجا و دیگری یک حقوق بازنشستگی برای کارگاه دوم که سه سال سابقه در آنجا دارد.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: ما این دو مستمری را پرداخت می‌کنیم و طوری نیست که مجموع دریافتی ها از دو شرکت را جمع کنیم و میانگین بگیریم. اگر فرد در سه یا چهار کارگاه هم مشغول بوده باشد به همین طریق عمل می‌کنیم.



محل تبلیغ شما

10 نظرات
  1. مهیار می گوید

    درود
    بسیار عالی ،فقط اگر در مباحث آیندتون این مسئلرو با مثال عددی بیان کنید ممنون میشم

  2. یوسفم داداش می گوید

    بسیار عالی و دقیق توضیح دادین
    ممنون از اطلاع رسانی

  3. محمود می گوید

    بسیار عالی بود .اما اگر برای مباحث بعدی درباره افرادی که در ده سال اول از دو کارگاه بصورت همزمان حق بیمه پرداخت میکردند و بعد از آن تا انتهای بازنشستگی با یک کارگاه ادامه دادند تکلیف سابقه ۱۰ ساله کارگاه دوم چه میشود؟ قابل محاسبه است یا حذف میشود؟ توضیحی دهید سپاسگزاری میکنم. با تشکر

  4. خسروی می گوید

    سلام فرض بفرمایید من در یک شرکت به صورت فول تایم مشغول به کار هستم و لیست بیمه من ماهانه ۳۰ روز پرداخت می شود چطور می شود همزمان در همین ایام من جای دیگر به همین میزان مشغول به کار باشم و بیمه رد کنم ؟ وقتی فردی تا سقف حداقل دستمزد بیمه رد می کنه یعنی تمام وقت در اختیار شرکت اول بوده آیا مغایرت ایجاد نمی شود؟
    متشکرم

  5. حمید می گوید

    من کارمنده هستم الان سی سال خدمت کردم. حدود دوسال هست بعد از ظهرها روز چهار ساعت در یک شرکت دیکر کار می کردم. اطلاع نداشتم برای برداخت بیمه یا اعلام به تامین اجتماعی. هنوز تقاضای بازنشستکی نکردم ایا می شود الان از کاذ کاه دیکر سابق اعلام کنم.

  6. ایمان مسعودی می گوید

    سلام .من در ماههای اخر خدمت خود هستم .الان مدت ۴ ماه هست که از دوکارگاه بیمه رد میکنم .یکی به مبلغ ۸ میلیون ودیگری به مبلغ ۴ میلیون . حال ملاک محاسبه بازنشستگی من چطور است . ایا دو مبلغ را جمع میکنند .و اگر اینطور نیست کدام مبلغ ملاک محاسبه بازنشستگی من میشود . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  7. ولید کعبی می گوید

    سلام اگر در یک ماه ۲ بازپر برای شخصی بیمه رد بشود چگونه میشود آن را تفکیک کرد.مثلا شهریور ماه شخصی برای خود بیمه اجباری رد کرده باشد و مبلغ آن را تمام و کمال پرداخت کردخ باشد و سهوا در همان ماه در یک کارگاه برای آن شخص دوباره شهریور بیمه رد شده باشد بیمه چطور محاسبه می شود؟

  8. منصور می گوید

    ایا میتوان از چند کارگاه در چند شهر مختلف ولی در یک استان لیست بیمه رد کنم ؟

  9. manager می گوید

    سلام
    طبیعتا نحوه کارکرد یک شخص در چند شهر مختلف می تواند محل سوال باشد.

  10. محمد می گوید

    سلام همه میدانیم بیمه فقط پولش براش مهمه.چه فرقی داره از چند شهرستان واریز بشه.مجبور میکنند ادمها دروغ بگن.مثلا بگن مدیر پروازی بودن.یا سندسازی کنند.اگر طبق قانون مشکلی نداره دیگه چرا مردم را اذیت کنند با طرح سوالات بیخودی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.