نرم افزارحسابداری صدگان

دولت با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده موافقت کرد

0 791

حسابداراپ

استفاده از رمز ارز‌ها صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی متعاملان بوده و مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نمی‌شود و بهره‌گیری از آن در مبادلات داخل کشور نیز مجاز نیست.


هیات وزیران در جلسه عصر امروز خود که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

به گزارش یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، به موجب این تصمیم، استفاده از رمز ارز‌ها صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی متعاملان بوده و مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نمی‌شود و بهره‌گیری از آن در مبادلات داخل کشور نیز مجاز نیست.

افزون بر این، فعالیت مورد اشاره همچون سایر فعالیت‌های صنعتی، مشمول مالیات خواهد بود و شمول معافیت از مالیات، منوط به صدور رمز ارز و بازگرداندن ارز حاصله به چرخه اقتصادی کشور است.

همچنین در جلسه امروز که مقارن با ششم مرداد ماه، روز ملی مهارت و کارآفرینی بود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از آخرین اقدامات دبیرخانه شورای‌عالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تشکیل مجمع خیرین مهارت افزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و خدمات این مجمع، به هیات دولت ارائه داد.

هیات وزیران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های همه شرکای اجتماعی دولت و خیرین و آغاز فعالیت‌های سازنده مجمع خیرین نهضت مهارت افزایی در کشور، ابراز امیدواری کرد دولت با همکاری شرکای اجتماعی خود بتواند در سال جاری قدم‌های مؤثری در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور بردارد.

پندار سیستم

علاوه براین، با موافقت هیات وزیران مقرر شد فرودگاه پیام واقع در منطقه ویژه اقتصادی پیام بتواند علاوه بر حمل و نقل باری، به فعالیت مسافری و آموزشی نیز بپردازد.

با تصمیم امروز دولت، به وزارت امورخارجه اجازه داده می‌شود سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان­­‌های بین‌­المللی در سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) را با رعایت قوانین و مقررات مربوط از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور پرداخت نماید.

هیات وزیران در ادامه جلسه، به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور درخصوص بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را تصویب کرد.

براساس این آیین‌نامه، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شده است که در هزینه کرد اعتبارات هزینه‌ای خود با واحد‌های مجری تفاهمنامه منعقد کنند و ۵۰ درصد صرفه جویی حاصل از تفاضل قیمت تمام شده و هزینه‌های قطعی فعالیت به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان واحد مجری و ۵۰ درصد برای افزایش اعتبارات طرح‌های عمرانی هزینه خواهد شد.

دولت همچنین آیین‌نامه اجرایی «ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» را تصویب کرد.

مطابق این آیین‌نامه، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی، تکمیل و بهره برداری از املاک و فضا‌های مورد اشاره اقدام کند.

یادآور می‌شود بر اساس این آیین‌نامه هر نوع تغییر کاربری به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان و تصویب کمیسیون مربوط صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب، بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.