نرم افزارحسابداری صدگان

ابلاغ آیین‌نامه ساماندهی نظام مالی-محاسباتی کشور

0 689

حسابداراپ

معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه بند‌های (الف)، (ب) و (پ) ماده (۸) قانون برنامه ششم توسعه با موضوع ساماندهی خزانه داری کل کشور، ساماندهی نظام مالی- محاسباتی کشور و ارتقا و انطباق نظام نظارت مالی با نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.


به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» با موافقت هیئت وزیران در جلسه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ به منظور ایجاد وحدت رویه و استانداردهای یکسان در سامانه‌­های بودجه‌­ای سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، کمیته راهبری اصلاح نظام مالی کشور متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می­ گردد.

پندار سیستم

الزامات ماده (۸) قانون برنامه ششم توسعه که ناظر بر اصلاح نظام بودجه‌­ریزی از وضعیت فعلی به نظام عملیاتی و اصلاح مدیریت مالی دولت است، نیازمند بازنگری و بازطراحی نظام نظارت مالی در وزارت امور اقتصادی و دارایی و به ویژه معاونت خزانه‌­داری آن وزارت است به گونه­‌ای که پاسخگوی تغییرات نظام بودجه­‌ریزی کشور نظیر عملیاتی شدن بودجه­‌ریزی برمبنای عملکرد و حسابداری تعهدی نیز باشد، لذا نقشه راه متناسب با نیازمندهای یادشده به همراه سازوکار اجرایی آن در آیین‌­نامه حاضر دیده شده است.

گفتنی است، در حال حاضر نرم­‌افزارها و ساختارها، گزارش­‌ها و نظام کدینگی فعلی معاونت خزانه‌­داری پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی سند بودجه‌­ای کشور در سازمان برنامه و بودجه کشور نیست و از این منظر کارایی و اثربخشی تخصیص منابع عمومی کشور را نیز متأثر می­ سازد.

بنابراین به منظور ایجاد وحدت رویه و استانداردهای یکسان در سامانه‌­های بودجه‌­ای سازمان برنامه و وزارت اقتصاد، شکل­‌گیری کمیته راهبری اصلاح نظام مالی کشور، متشکل از رؤسای دو دستگاه مذکور نیز در این آیین‌­نامه پیش­ بینی شده است.

متن کامل مصوبه را اینجا ببینید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.