نرم افزارحسابداری صدگان

ماجرای ورشکستگی تامین اجتماعی چیست؟

0 1,103

حسابداراپ

سرپرست تامین اجتماعی به ماجرای هک شدن سایت تامین اجتماعی و جنجال “ورشکستگی تامین اجتماعی” پاسخ داد.


سرپرست سازمان تامین اجتماعی در واکنش به حمله اینترنتی به وب‌سایت این سازمان و افشای نامه مربوط به «ورشکستگی تامین اجتماعی»، اعلام کرد که «امنیت کامل تمامی سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان محرز است و جای هیچ نگرانی نیست».

محمدحسین زدا، سرپرست این سازمان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که نیروهای این سازمان «در کمترین زمان ممکن از این حمله آگاه، در سریع‌ترین زمان ممکن وارد عمل شده و مقابله کرده و ابعاد فنی را بطور کامل بررسی و اقدامات لازم را انجام دادند».

وی گفت که این گروه «برای دقایق بسیار کوتاهی» توانست به سایت خبری سازمان تامین اجتماعی «نفود و اطلاعات مبهم و دستکاری شده خود را منتشر کند».

گفتنی است یک گروه هکر به نام «تپندگان» روز پنج‌شنبه با انتشار تصاویری اعلام کرد که وب‌سایت سازمان تامین اجتماعی را هک کرده است. آنها مدعی ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی شدند.

این گروه نامه حسین امیری گنجه، سرپرست اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی، به سرپرست این سازمان را نیز برای چند رسانه از جمله رسانه های خارج از ایران ارسال کرد.

در این نامه گنجه هشدار داده که در صورت پرداخت نشدن بدهی ۱۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان «ورشکست» خواهد شد.


ماجرای ورشکستگی تامین اجتماعی چیست؟


جزییات هک سایت سازمان تامین اجتماعی به روایت پلیس فتا

در همین حال معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از رفع مشکل سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بررسی فنی و تخصصی وقوع این حادثه در پلیس فتا ناجا در حال بررسی است و متعاقبا گزارشات تکمیلی به شهروندان اعلام خواهد شد.

سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر دیفیس و ایجاد تغییر ظاهری در صفحه پورتال خبری سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان واکنش سریع این پلیس قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه در بررسی به عمل آمده ادله دیجیتال در این خصوص جمع آوری شد، از رفع مشکل سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بررسی فنی و تخصصی وقوع این حادثه در پلیس فتا ناجا در حال انجام است و گزارشات تکمیلی در خصوص شناسایی عاملان این موضوع متعاقبا به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ پاشایی به مسئولان رایانه شرکت‌ها و ادارات توصیه کرد: سیستم‌های رایانه‌ای خود را به نرم افزارهای ضدجاسوسی و آنتی ویروس مجهز کرده و آن‌ها را به روز نگه دارند و از کلیک کردن روی لینک‌ها و ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند، حفره‌های امنیتی وب سایت را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا در خاتمه گفت: مطابق ماده یک قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.