نرم افزارحسابداری صدگان

قانون منع به کارگیری بازنشستگان به کجا رسید؟

0 1,163

حسابداراپ

افکار عمومی و رسانه‌ها هم باید برای اجرایی‌تر شدن این قانون به مجلس و دستگاه‌های نظارتی کمک کنند و در صورت مشاهده نقض اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اطلاع رسانی و اعلام کنند تا با خاطیان برخورد شود.


عضو فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اینکه تخلفاتی در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان صورت گرفته است، گفت: ما گزارش استنکاف از اجرای این قانون را به قوه قضائیه ارسال می‌کنیم.

به گزارش مهر، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: جمعی از نمایندگان خواستار اعمال ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس برای نحوه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان شدند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که در برخی موارد در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نقض قانون صورت گرفته است و باید طبق قانون به این تخلف رسیدگی شود.

عضو فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه در بسیاری از بخش‌ها قانون منع به کارگیری بازنشستگان اجرا نشده است، تصریح کرد: در برخی از بخش‌ها هم که این قانون اجرا شد و عده‌ای سمت خود را ترک کردند، اما خبر‌هایی داریم مبنی بر اینکه برخی افراد پس از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد، دوباره به سمت خود بازگشتند.

پندار سیستم

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ما در چندین مورد به این مسئله ورود و با خاطیان برخورد کردیم و اجازه نمی‌دهیم کسی این قانون مهم را دور بزند، ادامه داد: مجلس در زمینه اجرای کامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان بسیار جدی است و قطعاً گزارش استنکاف از اجرای این قانون را در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی در صحن مجلس ارائه و سپس تبدیل به یک پرونده کرده و به قوه قضائیه ارسال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما روی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان محکم ایستاده‌ایم، گفت: افکار عمومی و رسانه‌ها هم باید برای اجرایی‌تر شدن این قانون به مجلس و دستگاه‌های نظارتی کمک کنند و در صورت مشاهده نقض اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اطلاع رسانی و اعلام کنند تا با خاطیان برخورد شود.

نماینده مردم فریمان در مجلس تاکید کرد: ما از دستگاه‌های نظارتی، چون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم درخواست کرده‌ایم که قاطع‌تر و جدی‌تر به موضوع اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ورود کنند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اینکه اخیراً در کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه‌ای در زمینه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان با حضور جمشید انصاری برگزار شد، خاطرنشان کرد: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در آن جلسه آماری از اجرای این قانون به نمایندگان ارائه کرد که برای ما به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و باید این قانون به طور دقیق و کامل به اجرا درآید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.