نرم افزارحسابداری صدگان

حداقل حقوق بازنشستگان؛ یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان

0 1,665

حسابداراپ

از یکم فروردین سال ۹۸ مستمری کلیه دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان (معادل ۳۶/۵درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل) و برای سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مستمری آنان در پایان اسفند سال ۹۷ به علاوه مبلغ ثابت ۲۶۱ هزار و ۱۴۷ تومان افزایش می‌یابد.


به پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در جلسه هیات وزیران با موضوع افزایش مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۹۷ برقرار شده است مطرح و تصویب شد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری گفت: براساس مصوبه پایان سال ۱۳۹۷ شورای عالی کار و تصمیمات اتخاذ شده در سازمان تامین اجتماعی، هیات دولت افزایش مستمری ماهانه مستمری بگیران سازمان مذکور را مصوب کرد.

به گفته وی و بر این اساس، از یکم فروردین سال ۹۸ مستمری کلیه دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان (معادل ۳۶/۵درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل) و برای سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مستمری آنان در پایان اسفند سال ۹۷ به علاوه مبلغ ثابت ۲۶۱ هزار و ۱۴۷ تومان افزایش می‌یابد.

شریعتمداری افزود: افزایش مستمری سایر افرادی که مستمری آن‌ها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است، به ترتیب براساس افزایش‌های مذکور و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی پیش از این در این باره توضیحاتی ارائه و درباره افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرده بود: دو گروه مستمری بگیر و بازنشسته داریم که حداقلی بگیران و سایر سطوح است.

وی همچنین گفته بود که برای حداقلی بگیران که قانون تعیین تکلیف می‌کند و طبق مصوبه شورای عالی ۳۶.۵ درصد به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود. به عبارتی دیگر افرادی که سال گذشته دریافتی شان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

زدا با اشاره به میزان افزایش گروه دوم یعنی سایر سطوح درآمدی اظهار کرده بود: سایر سطوح درآمدی اشخاصی هستند که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارند. با احتساب افزایش ۱۳ درصدی به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقد، اگر شخصی دریافتی‌اش دو میلیون تومان در سال گذشته بوده، امسال به دومیلیون و ۵۲۱ هزار تومان می‌رسد. اگر دریافتی شخصی سه میلیون تومان بوده به سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان می‌رسد و اگر چهار میلیون تومان بوده به چهارمیلیون و ۷۸۱ هزار تومان می‌رسد.


پندار سیستم



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.