نرم افزارحسابداری صدگان

حقوق بگیران بالای ۴ میلیون تومان چه وضعیتی دارند؟

0 890

حسابداراپ

بررسی آخرین وضعیت حقوق‌های پرداختی دولت در سال جاری نشان می‌دهد که دو میلیون و ۳۷۶ هزار نفر از کارکنان دولت دریافتی کمتر از چهار میلیون تومان دارند که از این تعداد تا ۴۰۷ هزار نفر از آنها بین سه تا چهار میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند.


فقط حدود ۲۷۰ هزار نفر از کارکنان دولت حقوق بالای چهار میلیون تومان دریافت می‌کنند که نزدیک به نیمی از آنها در مرز چهار میلیون قرار دارند.

به گزارش ایسنا، در حالی شواهد حاکی از آن است که دولت بر حمایت از حقوق بگیران زیر سه میلیون تومان تاکید دارد و از بسته‌های حمایتی گرفته تا یارانه نقدی را حق این قشر می‌داند که از حدود دو میلیون و ۶۳۷ هزار کارمندی که در ماه حقوق دولتی دریافت می‌کنند فقط حدود ۷۷۰ هزار نفر حقوق بالای سه میلیون تومان دارند.

بررسی آخرین وضعیت حقوق‌های پرداختی دولت در سال جاری نشان می‌دهد که دو میلیون و ۳۷۶ هزار نفر از کارکنان دولت دریافتی کمتر از چهار میلیون تومان دارند که از این تعداد تا ۴۰۷ هزار نفر از آنها بین سه تا چهار میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

اما وضعیت دریافتی‌های بالای چهار میلیون تومان به گونه‌ای است که ۲۷۰ هزار نفر از کارکنان در این محدوده دریافتی قرار دارند، از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۵۶۲ نفر دریافتی بین چهار تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارند که متوسط آن به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد، بنابراین تا نیمی از دریافتی‌های بالای چهار میلیون تومان هم در همین محدوده قرار گرفته‌اند.

پندار سیستم

پرداخت‌های حقوقی بالای چهار میلیون تومانی دولت در هر ماه به گونه‌ای است که حدود ۴۵ هزار و ۱۶۶ نفر بین چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان با متوسط چهار میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، ۴۰ هزار نفر بین پنج تا شش میلیون تومان با متوسط پنج میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، ۱۸ هزار و ۶۰۷ نفر بین شش تا هفت میلیون تومان با متوسط شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۹۸۲۴ نفر نیز بین هفت تا هشت میلیون تومان با متوسط هفت میلیون و ۵۶۷ هزار تومان قرار دارند.

حقوق‌های بین هشت میلیون تا ۱۰ میلیون تومان محدوده دریافتی حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان دولت است و حقوق بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان ۱۹۰۳ نفر را شامل می‌شوند که متوسط دریافتی آنها به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در مجموع متوسط مبلغ کل حکم حقوق بگیران بالای چهار میلیون تومان حدود پنج میلیون و ۵۷۶ هزار تومان است.

وضعیت افزایش حقوق بالای ۴ میلیون در سال آینده

اما اینکه حقوق بگیران بالای چهار میلیون تومان در سال آینده و در جریان افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق به علاوه پنج درصد چه شرایطی خواهند داشت موضوعی است که بررسی وضعیت آنها نشان می‌دهد که دریافتی ناخالص چهار میلیونی به طور خالص و پس از کسر مالیات به حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پنج میلیون به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، شش میلیون به شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هفت میلیون به هفت میلیون و ۲۵ هزار تومان و هشت میلیون به هفت میلیون و ۸۶۵ هزار تومان خواهد رسید.

دلیل این وضعیت نیز آن است که دریافت مالیات از حقوق کارکنان در سال آینده به روش پلکانی بوده و بین ۱۰ تا ۳۵ درصد محاسبه می‌شود. این در حالی است که حقوق تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.