نرم افزارحسابداری صدگان

آخرین اخبار از آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور

0 1,596

حسابداراپ

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی درباره‌ تعداد سوالات و زمان پاسخ‌گویی در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور بیان کرد: ۱۰۰ سوال عمومی و ۵۰ سوال اختصاصی برای هر شغل طراحی شده است که زمان مهلت پاسخ‌گویی به سوالات عمومی ۱۲۰ دقیقه و زمان پاسخ به سوالات اختصاصی ۷۰ دقیقه است.


پندار سیستم

مهندس آشنا درباره تعداد حوزه‌های برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: در ۱۲۸ شهر کشور، این آزمون برگزار می‌شود و ۲۶۲ حوزه، میزبانی این آزمون را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ۱۲ حوزه در شهر تهران و تعدادی حوزه در شهرستان‌های استان تهران از جمله اسلام‌شهر، ورامین، بهارستان، پرند، شهریار، شهرری و پردیس، آماده‌ی میزبانی این آزمون هستند.

تعداد شرکت‌کننده و عوامل اجرایی برگزاری آزمون

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی درباره تعداد افراد شرکت‌کننده اظهار کرد: ۲۲۷ هزار و ۸۹۱ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند؛ از این تعداد، حدود ۱۰۵ هزار نفر زن و مابقی مرد هستند؛ حدود ۱۵ هزار نفر از شرکت‌کنندگان نیز مدرک دیپلم دارند و مابقی کاردانی به بالا هستند که افراد دارای دیپلم تنها در آزمون عمومی شرکت می‌کنند و آزمون اختصاصی ندارند.

آشنا با اشاره به عوامل اجرایی برگزاری این آزمون، گفت: تعداد نیروهای کل کشور از جهاد دانشگاهی که وظیفه برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور را بر عهده دارند، بیش از ۵ هزار نفر است که علاوه بر آن‌ها، نیروهای انتظامی و امنیتی نیز به تعداد حوزه‌ها و اسکورت سوالات با جهاد دانشگاهی همکاری می‌کنند.

جزئیاتی از تعداد و کیفیت سوالات آزمون

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با اشاره به تعداد سوالات و زمان پاسخ‌گویی به آن بیان کرد: در این آزمون ۱۱۳ شغل وجود دارد که با توجه به این‌که بعضی از شغل‌ها مواد آزمون آن با یک‌دیگر مشترک است، ۸۰ مدل دفترچه سوال برای سوالات اختصاصی طراحی شده است.

مهندس آشنا افزود: سوالات عمومی برای افراد دارای دیپلم و کاردانی‌ها مشترک است و برای افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر نیز این سوالات مشترک است.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با اشاره به کیفیت طراحی سوالات، گفت: سوالات طراحی‌شده، سوالات رایج نظام آموزشی کشور و منابع درسی دانشگاه‌ها برای رشته‌های مختلف است.

فرآیند زمان‎بر اعلام نتایج و یک توصیه مهم

وی درباره اعلام نتایج آزمون گفت: ابتدا باید نتایج آزمون کتبی مشخص شود و بعد دستگاه‌ها برای پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت، زمان مصاحبه را مشخص می‌کنند؛ پس از فرآیند مصاحبه، نتایج آن بازمی‌گردد و سپس اعلام می‌شود. قطعاً این فرآیند در زمانی کوتاه انجام نمی‌شود؛ نتایج آزمون کتبی هم بعد از جمع‌آوری و تصحیح پاسخ‌نامه‌ها در پروفایل شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود.

آشنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تا انتهای این آزمون وظیفه اعلام چند برابر ظرفیت، معرفی افراد قبول‌شده به دستگاه‌ها، اعلام زمان مصاحبه‌ها در پروفایل اشخاص، نتایج مصاحبه‌ها و نتایج نهایی ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی را از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir بر عهده خواهد داشت.

طبق اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد: در روز پنج‌شنبه (۱۶ اسفند) تا پایان وقت اداری، زمان رفع نقص از اطلاعات شخصی افراد با مراجعه به باجه‌های رفع نقص مدارک است و روز آزمون، فرصت این فرآیند با توجه به برگزاری آن از صبح اول وقت امکان‌پذیر نیست.

ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور، روز جمعه ۱۷ اسفند برگزار می‌شود؛ فرآیند این آزمون از ساعت هشت‌ونیم صبح آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان باید ساعت هشت‌ونیم صبح در حوزه‌ها حضور داشته باشند و دفترچه‌ها از ساعت ۹ صبح توزیع می‌شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.