نرم افزارحسابداری صدگان

هزینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشمول معافیت مالیاتی می‌شود

0 4,191

حسابداراپ

نمایندگان مجلس با معافیت مالیاتی هزینه های تحقیقاتی و پژوهشی در چارچوب نقشه جامع علمی کشور مندرج در بند س ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه با متن بند ب ماده ۱۳ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی موافقت کردند.

پندار سیستم

متن بند ب ماده ۱۳ بدین شرح است:

به منظور حمایت مالی از فعالیت های تحقیق و توسعه، هزینه های تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه های موضوع ماده ۲ این قانون، اشخاص حقوقی، خصوصی و تعاونی در واحدهای تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه های ذیربط که در قالب قرارداد منعقده با دانشگاه ها یا مراکز علمی و پژوهشی دارای مجوز قطعی از وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مراجع ذی صلاح قانونی که در چارچوب نقشه جامع علمی کشور به تشخیص این دستگاه ها انجام می شود، همچنین مشمول معافیت مالیاتی بند (س) ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم مصوب ۳ اسفندماه ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن است.

س- معادل هزینه های تحقیقاتی و پژوهشی اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی در واحدهای تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه های ذیربط که در قالب قرارداد منعقده با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی دارای مجوز قطعی از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در چهارچوب نقشه جامع علمی کشور انجام می شود مشروط بر اینکه گزارش پیشرفت سالانه آن به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه ها و یا مراکز تحقیقاتی مربوطه برسد و ناخالص درآمد ابرازی حاصل از فعالیت های تولیدی و معدنی آنها کمتر از پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نباشد حداکثر به میزان ده درصد (۱۰%) مالیات ابرازی سوال انجام هزینه مذکور بخشوده می شود. معادل مبلغ منظور شده به حساب مالیات اشخاص مذکور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته نخواهد شد. دستورالعمل اجرائی این بند با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب وزرای امور اقتصادی و دارایی صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می رسد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.