نرم افزارحسابداری صدگان

دخل و خرج دولت در سال آینده چه میزان است؟

0 906

حسابداراپ

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارقام بودجه سال ۹۸ کل کشور، اظهار داشت: در بخش درآمدی دولت، در بودجه سال آینده فروش روزانه یک‌ونیم میلیون بشکه نفت را پیش‌بینی کرده است که حدود ۱۴۹ هزار میلیارد تومان می‌شود.


به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه دولت در بودجه، درآمد خود از گمرک و مالیات را ۱۵۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است، افزود: سایر درآمدها در بودجه سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه دولت نرخ دلار برای سال آینده را ۵۷۰۰ تومان تعیین کرده است، ادامه داد: طبق پیش‌بینی دولت، در سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی به فروش خواهد رسید.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به بخش هزینه‌ای بودجه تصریح کرد: در بخش هزینه‌ای دولت برای بخش‌های عمرانی ۶۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

نعمتی اضافه کرد: برای بحث بیمه سلامت ۱۲ هزار میلیارد تومان و برای بحث حقوق و دستمزد و پرداختی به بازنشستگان نیز ۲۱۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از بودجه دستگاه‌ها نیز تعدیل شده است،گفت: دولت بودجه‌ای بالغ بر ۴۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که با ویرایش انجام شده رقم کلی آن به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره تعدیل‌های انجام شده اظهار داشت: این تعدیل‌ها از هزینه‌های زائد و از ردیف‌های بوده که بیشتر در اختیار روسای قوا بوده و عدد آن حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.


جدول درآمدی دولت در بودجه سال ۹۸


شماره عنوان درآمد
۱ فروش نفت با دلار ۵۷۰۰ تومانی               ۱۴۹ هزار میلیارد تومان
۲ گمرک و مالیات ۱۵۷ هزار میلیارد تومان
۳ سایر درآمدها ۵۰ هزار میلیارد تومان
۴ فروش اوراق مالی ۵۰ هزار میلیارد تومان

جدول هزینه‌ای دولت در بودجه سال ۹۸


شماره  عنوان هزینه
۱ بودجه بخش عمرانی ۶۲ هزار میلیارد تومان
۲ بیمه سلامت ۱۲ هزار میلیارد تومان
۳ حقوق و دستمزد و پرداختی به بازنشستگان         ۲۱۲ هزار میلیارد تومان


 

پندار سیستم

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.