نرم افزارحسابداری صدگان

اعتراضات به سقوط ۳۰ درصدی قیمت مسکن در چین

0 876

حسابداراپ

در پی کاهش تقاضای مسکن در چین انبوه‌سازان مجبور شدند قیمت فروش مسکن نوساز را حتی تا ۳۰ درصد کاهش دهند.


به گزارش گروه اقتصاد بین‌ الملل خبرگزاری فارس به نقل از دویچه وله، به دلیل کاهش تقاضا برای مسکن نوساز در چین، انبوه‌سازان در برخی از شهرهای این کشور مجبور شدند قیمت فروش خود را حتی تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

طی دو دهه گذشته بازار مسکن چین همواره روندی صعودی را طی کرده است، علی‌رغم آنکه بنا به آمارهای رسمی بازار مسکن در چین همچنان روند خوبی را طی می‌کند، اما مردمی که پیشتر از انبوه‌سازان خانه خریده‌اند، برای دریافت مابه‌التفاوت این سقوط ۳۰ درصدی دست به اعتراض زدند.

تای‌ پی، یک دلال مسکن ۵۷ ساله در چین است که با توجه به روند صعودی قیمت مسکن چند ماه پیش اقدام به خرید سه واحد آپارتمان کرده و پس از مدتی دو واحد آنها را فروخته است و از محل فروش این دو واحد ۱.۴۴ میلیون دلار معادل ۱۰ میلیون یوآن سود کرده است.

پندار سیستم

اوایل ماه جاری اما پس از آنکه انبوه‌سازان قیمت مسکن خود را ۳۰ درصد کاهش دادند، وی ضرر قابل توجهی را تجربه کرد. این مسئله باعث شده است تا بسیاری از مالکان دست به اعتراض زده و به دنبال دریافت غرامت این کاهش ۳۰ درصدی باشند.

تای‌ پی می‌گوید: انبوه‌سازان سر مردم کلاه گذاشتند؛ چراکه آنها علی‌رغم اینکه می‌دانستند قیمت را کاهش می‌دهند، آن را بالا برده بودند.

انبوه‌سازان چینی به مردم پیشنهاد پول و یا خودروی صفر دادند اما با توجه به آن که بسیاری از مالکان با هدف شناسایی سود وام‌های هنگفت از بانک‌ها گرفته و می‌خواستند در کوتاه مدت واحدهای خود را با سود بفروشند، پیشنهاد انبوه سازان را رد کردند.

در حال حاضر اعتراضات در این زمینه به شانگهای محدود نمی‌شود و در برخی از شهرها این اعتراضات به خشونت کشیده شده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.