نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش سقف برداشت از خودپردازها در ایام اربعین

0 807

حسابداراپ

بانک مرکزی از بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی خواست تمهیدات لازم برای رفاه حال زائران اربعین از جمله تعیین شعب کشیک،نصب خودپرداز، افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازها به صورت درون بانکی اندیشیده شود.

پندار سیستم


به گزارش  روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ملزم شدند شعب کشیک مورد نیاز در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را به منظور ارایه خدمات به زائران تعیین کنند.

به موجب این بخشنامه، به هنگام برگزاری مراسم اربعین حسینی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز به افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال از طریق تنظیم منوی برداشت وجه به صورت درون بانکی، هستند. یادآور می‌شود، افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال، صرفاً از تاریخ ۱۸ مهر ماه تا تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری قابل انجام است.

همچنین نظام بانکی کشور باید تدارک لازم را برای افزایش میزان نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی به‌عمل آورد.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی در این بخشنامه به‌منظور تسهیل انجام عملیات منظم پول‌رسانی، خدمات مالی و پرداخت، از شبکه بانکی خواسته است ضمن برقراری کشیک فعال، نوع و مقدار اسکناس مورد نیاز در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی را برآورد و به ناظر پولی بانک مرکزی مستقر در استان مربوط اعلام کند.

گفتنی است، هفته گذشته در جلسه ای با حضور دبیرکل بانک مرکزی، معاون فناوری های نوین، نمایندگان بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی و مسئولان کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی، تمهیدات مدنظر و مفاد بخشنامه  اشاره شده، برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی به بحث و بررسی گذاشته شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.