نرم افزارحسابداری صدگان

کارتخوان‌های بانکی از سال آینده مشمول مالیات می‌شوند

1 785

حسابداراپ

رییس سازمان مالیاتی کشور گفت: با همکاری سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات چارچوبی ایجاد می‌شود تا از کارتخوان‌های بانکی فعال در داخل و خارج کشور مالیات اخذ شود.


سیدکامل تقوی نژاد درباره وضعیت مالیاتی دستگاه‌های کارتخوان بانکی گفت: در حال حاضر در قانون الزامی برای وجود دستگاه POS در اصناف، فروشندگان و مطب پزشکان وجود ندارد اما با توجه به حساسیت ایجاد شده در زمینه ضرورت وجود دستگاه کارتخوان از مردم درخواست شد تا در صورتی که مواردی از جمله عدم ارائه دسگاه POS و دریافت مبالغ به صورت نقدی آن هم مبالغ زیاد به خصوص در مراکز درمانی وجود دارند را اطلاع دهند تا این دسته از شکایت‌ها پیگیری شود؛ دستگاه کارتخوان به شرکت شاپرک و PSP ها ارتباط دارد و سازمان امور مالیاتی متولی آن نیست، اما برخی افراد با دریافت وجوه نقدی و عدم ارائه کارتخوان درآمدهای مالیاتی خود را به درستی اظهار نمی‌کنند و همین مسئله باعث شده تا فرار مالیاتی و کم اظهاری وجود داشته باشد که هم افزایی برای جلوگیری از این مضوع انجام شده است.

ساماندهی کارتخوان‌های بانکی داخلی و خارجی با همکاری بانک مرکزی و وزارت ارتباطات

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی برای تعیین و تکلیف مالیات کارتخوان‌های بانکی داشته است، گفت: با توجه به نیاز به ساماندهی وضعیت مالیاتی دستگاه های کارتخوان بانکی فعال در داخل و خارج از کشور و ایجاد چارچوبی برای آنها به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش تراکنش‌های مشکوک بانکی تعامل و همکاری میان بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه‌های انتظامی و سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده و قرار است سیستم مشخص و نرم افزاری برای کارتخوان‌های بانکی ایجاد و ارائه شود.

پندار سیستم

۷ صنف برای دریافت مالیات از کارتخوان اولویت دارند

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اصناف دارای اولویت برای دریافت مالیات از طریق کارتخوان‌های بانکی فعال در این دسته از اصناف اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و ضرورت پوشش برخی از اصناف به عنوان اصناف دارای اولویت در طرح، ۷ صنف خاص از جمله رستوران‌ها در اولویت طرح دریافت مالیات از کارتخوان‌های بانکی قرار  گرفته‌اند و این طرح از سال ۱۳۹۸ عملیاتی خواهد شد و هم اکنون زیرساخت‌های این طرح با همکاری برخی دیگر نهادها در حال آماده سازی برای اجرای موفق از سال آینده است.

افزایش درآمدهای مالیاتی با جلوگیری از فرار مالیاتی در کارتخوان‌های بانکی

وی تاکید کرد: با انجام فرآیندهای مربوط به دریافت مالیات از دستگاه‌های کارتخوان بانکی تا پایان سال جاری از اصناف مذکور ۴ تا ۵ برابر مالیات به حق دریافت خواهد شد و از فرار مالیاتی در این حوزه جلوگیری می‌شود که می‌تواند درآمدهای مالیاتی کشور را به صورت عادلانه افزایش دهد چرا که بسیاری از اصناف درآمدهای کارتخوان خود را اظهار نمی‌کردند و از طرفی دیگر صرفا به صورت نقدی فروش داشتند؛ البته بسیاری از فعالان این اصناف در زمینه مالیات همکاری‌های مناسبی داشتند که نشان از توجه و تعامل مناسب آنها برای کمک به اقتصاد کشور دارد.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. رضا می گوید

    سلام

    بنظر می رسد پس از آقای سیف گلی به جمال آقای تقوی نژاد که ازآیین حرفه ای و جایگاه خود کاملا ناآگاهند . بهتر است جای خود را به فردی لایق بسپارند. تا امورمالیاتی را علمی و مدبرانه پیش ببرند. نه به روش های من درآوردی .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.