نرم افزارحسابداری صدگان

حذف پرداخت مالیات نقل و انتقال مسکن در «مراکز مالیاتی»

0 749

حسابداراپ

بر اساس آخرین جلسه هیات مقررات زدایی به ریاست وزیر اقتصاد چهار فرآیند بروکراسی زائد از جمله پرداخت مالیات نقل و انتقال مسکن در مراکز مالیاتی حذف و این عملیات به ادارات ثبت تفویض شد.


پندار سیستم

به گزارش وزارت اقتصاد، در آخرین جلسه هیات مقررات زدایی، چهار حذف موثر انجام شد که هم برای کارآفرینان و هم برای مردم مهم است.

بر اساس این گزارش، در مورد اول یکی از مهمترین روندهای بروکراتیک در جریان معاملات مسکن مربوط به مالیات بر نقل و انتقال مسکن است که براساس تصمیم جدید وزارت اقتصاد، مقرر شد از این پس نیازی به حضور در مراکز مالیاتی برای پرداخت مالیات نقل و انتقال مسکن نباشد و مردم می توانند در ادارات ثبت اقدام به دریافت میزان مالیاتشان و پرداخت آن کنند.  بنابراین سه مرحله روند از این فرآیند حذف می شوند.

بنابراین سازمان ثبت اطلاعات مورد نیاز را به سازمان مالیاتی ارائه می‌دهد. سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری شرکت پست و شهرداری، امکان تعیین بلوک و ردیف براساس دفترچه ارزش معاملاتی املاک برمبنای کدپستی را برای سازمان امور مالیاتی کشور از طریق وب‌سایت فراهم می‌کند.

این گزارش می افزاید، سازمان مالیاتی هم پس از محاسبه میزان مالیات، عدد آن را به صورت برخط به سازمان ثبت ارسال کرده و پس از پرداخت نهایی در سازمان ثبت توسط مالک، بازهم به صورت برخط تایید از طرف سازمان مالیاتی ارائه می‌شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.