نرم افزارحسابداری صدگان

پنج شرکتی که بیشتر از برخی از کشور‌ها درآمد دارند

0 872

حسابداراپ

درآمد سالانه برخی از شرکت ها به قدری زیاد است که اقتصاد بسیاری از کشورها در سراسر جهان را کوچک جلوه می دهد. با این حال، سودآورترین و موفقترین شرکتها در جهان همیشه شهرت ستاره ای ندارند.


پندار سیستم

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در زیر مقایسه درآمد برخی از این شرکت ها با تولید ناخالصی برخی از کشورها آمده است:

والمارت

والمارت، خرده فروشی آمریکایی با درآمد ۴۸۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۷، از ششمین اقتصاد بزرگ در منطقه یورو، یعنی کشور بلژیک با تولید ناخالص داخلی ۴۶۸ میلیارد دلار،  درآمد بیشتری داشته است. اگر والمارت یک کشور بود، از لحاظ تولید ناخالص داخلی در رتبه ۲۴ در سطح جهان قرار داشت.

فولکس واگن

درآمد خودروسازی آلمانی فولکس واگن بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشور شیلی است. این شرکت که تحت تاثیر رسوایی بزرگ آلایندگی قرار گرفته است، سال گذشته ۲۷۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. تولید ناخالص داخلی شیلی در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار بوده است و بسیاری از آن به عنوان ثبا ثبات ترین کشور آمریکای جنوبی، پیش از کشورهای دیگری مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا نام می برند. اگر درآمد فولکس واگن را به عنوان تولید ناخالص داخلی آن در نظر بگیریم، در جایگاه ۴۳اُم در سطح جهان خواهد ایستاد.

اپل

اگر شرکت بزرگ تکنولوژی آمریکایی، اپل، یک کشور بود، از نظر میزان تولید ناخالص داخلی می توانست در رتبه ۴۷اُم قرار گیرد. این شرکت که در سال گذشته ۲۲۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، متهم به بدرفتاری و پرداخت دستمزد اندک به کارمندان خود، پنهان کردن درآمد های خارجی اش و فرار مالیاتی است. در مقایسه، می توان گفت که  تولید ناخالص داخلی پرتغال در سال ۲۰۱۶، ۲۰۵ میلیارد دلار بوده است.

آمازون

خرده فروش آنلاین آمازون، که کم مانده است از اپل پیشی بگیرد، در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۱۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. درآمد آن از تولید ناخالص داخلی کویت (۱۱۱ میلیارد دلار) بیشتر بوده است. مدیر عامل آمازون، جف بیزوس، اخیرا تبدیل به ثروتمندترین مرد در تاریخ مدرن شده است، و ثروت او در این ماه به ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

الفابت

شرکت مادر گوگل، الفابت، سال گذشته بیشتر از کشور پورتوریکو با تولید ناخالص داخلی ۱۰۵ میلیارد دلار، درآمد کسب کرده است. درآمدهای الفابت در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده است. اگر درآمد خود را از دست بدهیم، اگر درآمد این شرکت را به عنوان تولید ناخالص داخلی آن در نظر بگیریم، در جایگاه ۵۹اُم در سطح جهان خواهد ایستاد.

کارشناسان می گویند که دلیل اصلی رشد چنین شرکت هایی جهانی شدن است. با این حال، بزرگتر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست. بسیاری از شرکت های چند ملیتی، گاهی با عناوین خبری منفی رو به رو، و حتی مورد تنفر واقع شدند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.