نرم افزارحسابداری صدگان

قراردادهای اجاره از این پس دو ساله می‌شود

0 940

حسابداراپ

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی از ساکن بودن ۱۱ میلیون نفر از جمعیت شهری در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و با لایحه‌ای که از سوی دولت ارائه شده قراردادهای اجاره از این به بعد دو ساله خواهد شد.

پندار سیستم

 

به گزارش ایسنا؛ حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مسائلی که شهرها رنج می‌برند فرسودگی بافت‌های اصلی و میانی است که در طول زمان دچار فرسودگی شده و سرمایه‌گذاری در آنها صورت نگرفته است، افزود: در طی ۵ سال اخیر با سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده هم ناپایداری این بافت‌ها و نیز بخشی از نیاز به مسکن رفع می‌شود.

وی گفت: علاوه بر زیرساخت‌های لازم (راه، آب، برق، گاز و…) دارای روبناهای شهری نظیر مدرسه، مسجد، مرکز خرید و… در بافت فرسوده وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۱ میلیون نفر از جمعیت شهری در بافت‌های فرسوده ساکن هستند، اظهار کرد: در برنامه ششم، مجلس بودجه‌ای را برای احیای این بافت‌ها قرار داده و وظایف روشنی را مشخص کرده که با تامین بودجه، این طرح‌ها در قالب بازآفرینی شهری انجام خواهند شد.

مظاهریان با بیان اینکه هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده بازسازی محلات و توجه به حیات شهری و افزایش کیفیت زندگی در آنهاست، خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته تفاهم‌نامه کاملی بین همه ارکان(شهرداری‌ها، دولت و مجلس) منعقد شده که سرمایه‌گذاری‌ها در درون بافت‌های فرسوده معطوف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد مدت اجاره بهای واحدهای مسکونی گفت: در این راستا لایحه‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی با دولت با قید دو فوریت تقدیم شده که بر اساس آن مدت اجاره واحدهای مسکونی از یک سال به دو سال افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس افزایش میزان اجاره بها طی امسال عدد مشخصی خواهد بود.

این مسئول در ادامه درباره واحدهای مسکونی خالی در کشور بیان کرد: مطابق اعلام مرکز آمار دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که البته تشخیص این واحدها سخت و پیچیده بوده و بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: چنانچه واحد خالی نگه داشته شود بر اساس آنچه که در مجلس مصوب شده است هر سال میزان مالیاتی که به آنها تعلق می‌گیرد در هر شهر جداگانه اخذ و در همانجا هزینه خواهد شد.

مظاهریان با بیان اینکه همچنین زمین‌هایی که ساخت و ساز در آنها انجام نشده است در قالب یک لایحه به دولت تقدیم شده تا مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: همچنین زمین‌های شهری که باید شهرداری‌ها از آنها مالیات اخذ می‌کردند بر اساس قانونی که ۱۰ تا ۱۲ سال پیش وضع شده بود عمل نشده چون فرآیند اخذ مالیات در آن مشخص نیست اما هم اکنون راهکار اجرایی برای این زمین‌ها لحاظ شده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.