نرم افزارحسابداری صدگان

تداوم بلاتکلیفی سامانه جامع روابط کار

1 902

حسابداراپ

ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار تنها ر یک سوم دفاتر پیشخوان خدمات دولت در تهران آغاز شده است؛ با این شرایط همچنان وضعیت آغاز به کار سامانه مبهم است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ثبت نام از کارگران و کارفرمایان برای رجیستر کردن اطلاعات خود در سامانه جامع روابط کار در یک سوم دفاترپیشخوان استان تهران آغاز شده است.

اسماعیل ظریفی آزاد مدیرکل روابط کار و جبران خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأیید این خبر گرفت: از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده که حدود ۳۶۰ دفتر پیشخوان در تهران کار ثبت‌نام برای سامانه جامع روابط کار را از امروز آغاز کرده‌اند.

هفته گذشته در پیگیری خبرنگار فارس از وزارت کار اعلام شده بود که قرار است ثبت‌نام در یک‌سوم دفاتر پیشخوان در تهران آغاز شود، اما وزارت کار معتقد بود تا زمانی که تمام دفاتر امکان ثبت‌نام را نداشته باشند، کارگران و کارفرمایان برای ثبت‌نام دچار سردرگمی خواهند شد.

پندار سیستم

ظریفی‌آزاد در این مورد به فارس گفت: خواسته ما در درگیری تمام دفاتر پیشخوان در تهران بود که حالا سازمان تنظیم مقررات حدود یک‌سوم دفاتر را برای ثبت‌نام اعلام کرده است.

دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان چهارشنبه گذشته به فارس گفته بود که هنوز هیچ‌یک از دفاتر پیشخوان ثبت‌نام از کارگران و کارفرمایان را آغاز نکرده‌اند. علی فلاح حقیقی گفته بود:‌ قرار بود سامانه جامع روابط کار از ۱۵ مرداد آغاز به کار کند و ثبت‌نام نیز در دفاتر پیشخوان دولت انجام شود، اما در حال حاضر هیچ‌یک از دفاتر پیشخوان این سرویس را ارائه نمی‌کند و این موضوع که این خدمت در برخی دفاتر ارائه می‌شود اساسا نمی‌تواند مفهوم اجرایی داشته باشد، زیرا قرار بود دفاتری که درخواست ارائه این سرویس را دارند به سامانه متصل شوند که این کار انجام نشده است.

حالا اما سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی می‌گوید به رغم اینکه زیرساخت های ثبت‌نام آماده بود، اما دفاتر پیشخوان در ابتدا باید نسبت به ثبت موقعیت دفتر خود در سامانه مدیریت خدمات دفاتر اقدام می‌کردند که تاکنون حدود ۳۶۰ دفتر پیشخوان استان تهران موقعیت خود را ثبت کردند و آماده ثبت‌نام از متقاضیان هستند.

مدیر کل روابط کار به خبرنگار فارس درباره زمان خدمت‌دهی این سامانه گفت: باید ببینیم وضعیت ثبت‌نام‌ها به چه صورت خواهد بود بعد از آن طی یک هفته آمادگی ارائه خدمات در زمینه قراردادهای کار و ثبت دادخواست و دادرسی کار را در فاز اول خواهیم داشت.

حالا هنوز نه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فهرست این دفاتر اعلام شده، نه وزارت کار این فهرست را در اختیار دارد؛ بنابراین مشخص نیست کارگران و کارفرمایان برای ثبت نام در این سامانه به کدام دفاتر می‌توانند مراجعه کنند.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. بهروز شريفي می گوید

    همكار گرامي بنده به دفاتر پيشخوان مراجعه كردم ولي هنوز اين سيستم فعال نشده كه موديان بتوانند در آن ثبت نام كنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.