نرم افزارحسابداری صدگان

دولت جزییات گشایش‌های ال سی را شفاف‌سازی کند

0 887

حسابداراپ

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد و شفافیت مجلس با تاکید بر ضرورت شفاف سازی جزییات گشایش های ال سی از سوی دولت، گفت: سامانه نیما در بهبود وضعیت بازار تاثیر چندانی نداشت.


پندار سیستم

امیر خجسته در گفتگو با ایبِنا با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد، گفت: متاسفانه ضعف نظارت دولت بر وضعیت بازار نارضایتی های عدیده ای را ایجاد کرده است. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رهاشدگی بازار از سوی تیم اقتصادی دولت و دستگاه های نظارتی بی نظمی های بسیاری را ایجاد کرده است، افزود: متاسفانه در حال حاضر به علت نبود مکانیزم مشخص قیمت گذاری ها از سوی بازار صورت می گیرد.

خجسته با اشاره به تلاش مجلس برای ممانعت از افزایش نرخ حامل های انرژی با هدف ایجاد ثبات قیمتی در بازار، تصریح کرد: متاسفانه نابسامانی وضعیت بازار ارز تمام برنامه ریزی ها برای ثبات قیمتی در بازار را بهم ریخته است.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت در مسیر کاهش نرخ ارز در بازار اقدام عملی انجام نداده است، گفت: متاسفانه ضمن بی تحرکی دولت در بحث ساماندهی بازار مجلس نیز سکوت کرده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه راه اندازی سامانه نیما نیز در ساماندهی وضعیت بازار موفق نبود، افزود: متاسفانه سامانه نیمه سناریویی برای خروج دلار از سوی برخی به خارج از کشور بود.

خجسته با بیان اینکه از دولت درخواست ارایه جزییات گشایش های ال سی را داشته ایم، تصریح کرد: متاسفانه دیده شده که گشایش های صوری صورت گرفته و برخی افراد با دریافت ارز دولتی هیچ نوع وارداتی به کشور نداشته اند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی با ارز دولتی اقدام به واردات و احتکار کالاها کرده اند، گفت: متاسفانه در آینده نزدیک با کمبود کالا مواجه خواهیم شد، از اینرو دولت برای جلوگیری از این نوع بحران ها باید دست به کار شده و به شفاف سازی نسبت به دریافت کنندگان ارز دولتی اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تغییر در تیم اقتصادی دولت لازم است، افزود: تاخیر دولت در تغییر کابینه به ضرر کشور است از اینرو باید این اقدام هر چه سریع تر انجام شود. خجسته ادامه داد: با توجه به رویه کشورهای استکباری در تحریم های غیرعادلانه علیه ایران باید مدیریت در اقتصاد به شکلی باشد که مشکلی برای مردم رخ ندهد.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد و شفافیت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تعلل دولت در ساماندهی اقتصادی با ادامه رویه تحریم ها به صلاح نیست، زیرا اگر تحریم بانک ها و سایر تحریم ها اعمال شود وضعیت اقتصادی از این هم بدتر خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.