نرم افزارحسابداری صدگان

ضوابط خرید و فروش ارز در سامانه نیما ابلاغ شد

0 1,447

حسابداراپ

بانک مرکزی اعلام کرد در راستای اجرای تصویب نامه شماره ۴۳۵۳‏‏/ت ۵۵۳۰۰ هـ مورخ ۲۲‏‏/۱‏‏/۱۳۹۷ هیئت وزیران، مبنی بر تعیین سیاست‌های جدید ارزی، موارد زیر در خصوص ثبت سفارش‌هایی که تخصیص ارز آن‌ها به صورت «بانکی (نیما)» تائید شده است، ابلاغ می‌شود:

پندار سیستم

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی موارد پنچ گانه‌ای در خصوص ثبت سفارش با تخصیص ارز بانکی ابلاغ کرد. بر اساس یکی از مفاد این بخشنامه مسئولیت خرید ارز، به غیر از مواردی که بانک عامل تعهد پرداخت ارز به ذینفع (فروشنده) را دارد، بر عهده واردکننده (مشتری) خواهد بود و واردکننده می‌بایست با مراجعه به سامانه جامع تجارت رأساً اقدام به تأمین ارز از سامانه نیما کند.

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی اعلام کرد در راستای اجرای تصویب نامه شماره ۴۳۵۳‏‏/ت ۵۵۳۰۰ هـ مورخ ۲۲‏‏/۱‏‏/۱۳۹۷ هیئت وزیران، مبنی بر تعیین سیاست‌های جدید ارزی، موارد زیر در خصوص ثبت سفارش‌هایی که تخصیص ارز آن‌ها به صورت «بانکی (نیما)» تائید شده است، ابلاغ می‌شود:

۱‏- بانک عامل می‌بایست نسبت به اخذ تعهد ورود کالا از واردکننده (مشتری) مطابق تبصره ۴ بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی و ثبت آن در پرتال ارزی (سامانه تأمین ارز) اقدام کند.

۲‏- مسئولیت خرید ارز، به غیر از مواردی که بانک عامل تعهد پرداخت ارز به ذینفع (فروشنده) را دارد، بر عهده واردکننده (مشتری) خواهد بود و واردکننده می‌بایست با مراجعه به سامانه جامع تجارت رأساً اقدام به تأمین ارز از سامانه نیما کند.

۳‏- بانک عامل در مواردی که تعهد پرداخت ارز به ذینفع (فروشنده) را دارد، می‌تواند از طریق سامانه تأمین ارز اقدام به خرید ارز از سامانه نیما کند.

۴‏- در مواردی که واردکننده رأساً اقدام به تأمین ارز از سامانه نیما می‌کند مبنای عمل بانک عامل (در تشکیل پرونده، اخذ کارمزد و هزینه‌های …) روش برات بدون تعهد خواهد بود.

۵‏-کلیه مقررات مربوط به تعهدات ارزی (تعهد ارائه پروانه گمرکی) درخصوص ثبت سفارش‌هایی که از طریق سامانه نیما تأمین ارز می‌شوند نیز برقرار خواهد بود.

یاد آور می‌شود اجرای دقیق مفاد این نامه مورد تأکید بانک مرکزی است و تمام تعاملات آینده بانک مرکزی با بانک‌های عامل منوط به اجرای دقیق مفاد این نامه خواهد بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.