نرم افزارحسابداری صدگان

مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق‌ها به کجا رسید ؟

0 770

حسابداراپ

نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال ۹۷ مقرر کردند که حقوق کارکنان در سالجاری حداکثر ۲۰ درصد افزایش یابد، اما تفاسیر متفاوتی بین دولت و مجلس از این قانون وجود دارد؛ حالا کار به استفساریه کشیده است.

پندار سیستم


هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۹۷) مصوب کرد که حقوق مقامات، مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره و رؤسای دستگاه‌های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان‌ها و اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان­‌ها، در سالجاری افزایش نیابد، از طرفی مقرر شد که حقوق دیگر کارکنان دولت نیز به تناسب حقوقی که سال قبل (سال ۹۶) دریافت می‌­کردند، به صورت پلکانی بین ۶ تا ۱۲ درصد افزایش یابد.
به گزارش نامه نیوز دوفوریت استفساریه مجلس درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها تصویب شد
طبق این مصوبه دولت، هیچ‌ یک از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نباید کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق در ماه دریافت کنند.
اغلب نمایندگان مجلس معتقدند که تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ از سوی دولت اجرا نشده و آن را مغایر با این تبصره عنوان کرده‌اند.
– تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۷ چه می‌گوید؟
طبق تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۷، دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر شاغل دستگاه‌‌های اجرایی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات را به‌صورت پلکانی نزولی به‌‌گونه‌ای افزایش دهد که طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری تا سقف ۲۰ درصد برخوردار شوند.
– مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق‌ها به کجا رسیده است؟
در حال حاضر آخرین اخبار از وضعیت میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان در سال جاری حکایت از این دارد که استفساریه‌ای از سوی تعدادی از نمایندگان تهیه و تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده که در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت) نیز با قید دوفوریت تصویب شده است.
– استفساریه چیست؟
هرگاه برداشت‌ها و تفاسیر متفاوت و بعضا متناقضی از قوانین مصوب مجلس از سوی دولت صورت گیرد، به آن استفساریه گفته می‌شود که در آن پرسش می‌شود که آیا موضوعی که درباره آن برداشت‌های متفاوتی بین دولت و مجلس صورت گرفته درست بوده است یا خیر.
– استفساریه نمایندگان مجلس درباره میزان افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها چه می‌گوید؟
حالا موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت پس از ماه‌ها کش و قوس بین دولت و مجلس، به استفساریه ختم شده و نمایندگان مجلس استفساریه‌ای تقدیم هیئت رئیسه کرده‌اند تا تکلیف تبصره (۱۲) قانون بودجه ۹۷ تعیین تکلیف شده و میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جاری مشخص شود.
نهایتا باید منتظر باشیم که تکلیف استفساریه مجلس درباره میزان افزایش حقوق‌ها در سال جاری به کجا می‌رسد و کدام برداشت از قانون به تأیید مجلسی‌ها و دولتی‌ها می‌رسد؟ اگر برداشت دولت از بند مورد مناقشه، توسط نمایندگان مجلس تایید شود، حقوق کارکنان دولت حداکثر تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد و اگر نظر مجلس تایید شد، دولت موظف است که حقوق کارکنانش را حداکثر تا ۲۰ درصد افزایش دهد.
منبع: تسنیم


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.