نرم افزارحسابداری صدگان

حداقل حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

0 892

حسابداراپ

نمایندگان مجلس با تصویب استفساریه تبصره‌ای از قانون بودجه سال ۹۷، مقرر کردند حداقل حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد.

پندار سیستم

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی استفساریه جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

موضوع استفساریه: آیا منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور که طبقات پایین تر از افزایش بیشتری برخوردار شوند، میزان افزایش پایین ترین طبقه ۲۰ درصد و بالاترین طبقه یک درصد است؟ پاسخ: بله

نمایندگان با ۱۵۹ رای موافق، ۳۷ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس این استفساریه را به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این استفساریه حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این استفساریه گفت: رشد حقوقی مقامات و هم ترازان آنها در سال ۹۷ صفر درصد است. علاوه بر این افرادی که کمترین حقوق را دریافت می کنند ۱۶ درصد افزایش حقوق داشته اند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی، قضات و کارکنان سیاست خارجی و دیوان محاسبات نیز ۶ درصد رشد حقوق داشتند.

وی با بیان اینکه از دید ما این طرح استفساریه نیست بلکه اصلاح قانون است، گفت: در صورت تصویب این استفساریه لاجرم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی، قضات، کارشناسان سیاست خارجی و دیوان محاسبات صفر درصد خواهد بود. علاوه بر این برای بررسی جدول جدید حقوقی، کارمندان باید یک ماه دیگر نیز مانند سال گذشته حقوق دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این استفساریه حداقل ۱۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد، گفت: اگر نمایندگان یک صدم درصد توانستند جدول حقوقی را به گونه ای تنظیم کند که بار مالی نداشته باشد، آن را اجرا می کنیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر نمایندگان خواستار این میزان افزایش حقوق باشند، در اواسط سال منابع بودجه به پایان خواهد رسید و مجبوریم از بودجه عمرانی استان ها و ۳ درصد سهم نفت منابع را جبران کنیم.

در ادامه مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به نحوی رشد حقوق در سال ۹۷ اعمال می شود که کارمندانی که حداقل حقوق را دریافت می کنند که حدود ۳۵ هزار و ۷۵۱ نفر هستند، ۲۰ درصد حقوقشان رشد داشته باشد.

وی خطاب به معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: تقسیم منابع افزایش حقوق به شما سپرده می شود. شما حقوق حداقلی بگیران را ۲۰ درصد افزایش دهید تا جایی که منابع وجود دارد و پس از آن حقوق افرادی که دریافتی بالاتری دارند را صفر درصد افزایش دهید.

در پایان نیز لاریجانی در پاسخ به اظهارات پورمحمدی مبنی بر اینکه در صورت تصویب استفساریه، میزان دستمزد اعضای هیئت علمی، قضات و کارشناسان سیاست خارجی و دیوان محاسبات صفر درصد خواهد بود گفت: محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه طبق ادعای شما نیست. طوری تنظیم کنید که اینگونه نباشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.